Eesti meremeeste sõltumatu ametiühingu esimees, kapten Jüri Lember on väga kuri ega jäta kivi kivi peale suursaarte parvlaevaliinide tööandja, OÜ TS Laevad juhi Jaak Kaabeli räägitust. Näited, mida ta seejuures avalikustab, häirivad õiglustunnet.
Selline käitumine ei ole sobilik ühegi ettevõtte puhul, riigiettevõte aga võiks olla pigem eeskujuks, kuidas töövõtjatega palgaläbirääkimisi pidada. Katse töötajaid n-ö ära osta ja ametiühingu rolli marginaliseerida, kasutades seejuures valeväiteid, ei ole mingil juhul märk heast töökultuurist.
Ja miks võrdleb Jaak Kaabel parvlaevade töötajate palkasid Hiiu maakonna ja Saare maakonna keskmistega? On see katse õigustada regionaalset palgalõhet?
TS Laevad raporteerib aina suurematest reisijatenumbritest, mis löövad rekord rekordi järel. See tähendab ettevõtte jaoks ka suuremat tulu – miks mitte jagada seda ka töötajatega nagu tehakse mujal Euroopas.
Kutsume SA Tallinna Sadam nõukogu ehk majandusminister Kadri Simsonit sekkuma, et emafirma oma tütarfirma juhi korrale kutsuks.
Parvlaevade töötajad aga võiksid liituda ametiühinguga – koos olles on teie nõudmistel rohkem kaalu. Miks muidu märkis TS Laevad saadetud pressiteates, et ametiühingusse kuulub vaid 14 protsenti laevadel töötajatest. Seda arvu tuleb lihtsalt kasvatada, et teid rohkem kuulataks ega püütaks ükshaaval ära osta.
23. oktoober 2018