Eesti autospordi liidu rahvaralli tänavune karikasari, mis juhendi järgi võinuks ühendada kaheksat osavõistlust, lõppes kolmanda etapiga Hiiumaal. Hooaja parimaks kerkis hiidlastest Marko Eespakk ühes Eva-Lota Eespakuga.
Rahvaralli karikasarja autasustamine seisab veel ees ja see toimub 12. detsembril Turbas mootorispordi muuseumis MOMU. Eespakk juhtis oma Seat Ibiza esikohta väärt tulemusega finišisse nii Kihelkonna kui ka Raplamaa rahvarallil. “Hiiumaal oli eesmärgiks liigseid riske võtmata lõpuni tulla,” rääkis piloot.
Niinimetatud väikeste kaherattaveoliste tänavasõidukite masinaklassis 2WD-V sõitev Eespakk hoidis end oma sõnul tagasi ja lasi kohalikul konkurendil “lammutada”. Hiiumaa rahvaralli võitiski selles masinaklassis Rudolf Uusneem, kelle kaardilugejaks oli Jarmo Kurba ja sõiduvahendiks Honda Civic.
Uusneem oli eelnevad kaks rallit katkestanud ning nüüd ei jäänud tal üle muud kui hiilata kodusel mõõduvõtul. Topauto Hiiumaa rahvaralli lõpuprotokollis on ta meie sportlastest kõrgeimal, seitsmendal kohal ajaga 35 minutit ja 54,4 sekundit, jäädes alla vaid võimsamaid, neljarattaveolisi sõidukeid juhtinud rallipaaridele.
Eespakk sai Uusneeme järel teise koha (üldarvestuses 10.) ja võitis karikasarjas. Kolmas koht kuulus samuti meie sõitjatele. Selle saavutas jalgrattasportlasena tuntud Robin Pruul koos Rein Tikkaga BMW-l. Üldarvestuses näitas meeskond kolmekümnendat tulemust 101 lõpetanu hulgas. Ralli katkestas 27 ekipaaži.
Võit läks lätlastele
Hiiumaa rahvaralli üldvõit ja masinaklassi 4WD esikoht läks Subaru Imprezal kihutanud Läti rallipaarile Martins Locmelis ja Emils Blums ajaga 33 minutit 32,8 sekundit. Teise koha meeskond Antti ja Avo Kangro Mitsubishi Lancer Evo X RS-il vormistas siin karikasarja võidu neljarattaveoliste masinaklassis.
Hiidlastest olid selles klassis parimad Kaspar Kibuspuu ja Kaarel Mikk Subaru Imprezal ajaga 36:39,1 (7. koht) ning Rauno Pielberg ja Indrek Varblane Audi A4-l kümnendad. Võimsuselt järgmises, 2WD-S klassis olid vennad Ago ja Arno Eller 25. ning Jargo Pisa ja Martin Mölder 28. kohal, mõlemad BMW-ga.
Noorsportlaste J18 võistlusklassis oli esindatud üks Hiiumaa rallipaar. Varem kergejõustiklasena häid tulemusi näidanud Marcus Mäll roolis ja Mark Morten Tammeveski kaardilugejaks, said noorukid BMW-l kihutades kirja viienda tulemuse.
Katkestajate leeris olid Hiiumaa rallisportlastest Volkswagen Golf GTI-ga Priit Pärn ja Indrek Peedu ning VAZ 2105-ga võistelnud Tarmo Leedis ja Magnus Tamm.
Paremad teed lukus
6. ja 7. novembril toimunud Topauto Hiiumaa rahvarallil sõideti kokku 12 kiiruskatset ehk kuuel võistlusrajal, mida läbiti kaks korda. Rallil võistelnud ja Hiiumaa ralliklubi juhatuse liikmena sündmust korraldanud Marko Eespakk nentis, et teed, millel sõideti, olid sisuliselt ainuvalikuks.
“Häid katseid saaks teha teedele, mida RMK [riigimetsa majandamise keskus – toim] viimasel ajal on remontinud, kuid klubi pöördumised on põrkunud vastuväitele, et me ei suuda teid võistlusjärgselt korda teha ega ole saanud isegi võimalust vastupidist tõestada,” oli Eespakk riigiasutuse suhtumisest hämmingus.
Ralliraadiot kuulanuna mäletan, et reporterile antud usutlustes kiitsid sõitjad enim Kidaste ja Partsi karjääri kiiruskatseid ning enim oldi kimpus Ninametsa rajaga. Kohalikud sõitjad ütlesid katselt tulles, et polnud hullu midagi, mitmed külalisvõistlejad aga pahurdasid, et teed nagu õieti ei olnudki.
Just Ninametsa tee Kõrgessaares tõi Eespakk näiteks, mis võistlusjärgselt sai sealsete elanike meelest tehtud nii heasse seisukorda, mida varasemast ei mäletata.
2017. aastal asutatud Hiiumaa ralliklubi korraldas saarel rahvarallit kolmandat korda. Esimene toimus 2018. aastal. Viis aastat varem toimunud talvist rahvarallit “Hiiu Ralli 2013” korraldas praeguseks tegevuse lõpetanud spordiklubi Hiiu Ralli.