Eilsel rongiliikluse taastamise teemalisel kokkusaamisel Haapsalus esindas hiidlasi maavanem Riho Rahuoja üksi.
Kohapeal arutas allkirjastamisele minevat ühispöördumist oma istungil Kärdla linnavolikogu, kuid lehe trükkimineku ajaks polnud veel teada, kas volikogu selle allkirjastas või mitte.
Hiiumaa omavalitsuste liidu juhataja Jaanus Valk ütles, et ilmselt on tema info olnud puudulik ja ta ei teadnud, et ühisarutelule oodatakse kõigi kolme maakonna, Hiiu-, Lääne- ja Harjumaa volikogude liikmeid.
Hiiu maavanem Riho Rahuoja ütles, et hiidlaste jaoks muudab rong vahekaugusi mitte kilomeetrites vaid ajas ning see teeb suhtlemise pealinnaga kiiremaks. “Rong annab ka võimaluse rattaga Hiiumaale jõuda ning aitaks kaasa ka elektriautode laenutusele, kuna autot läheb vaja ju peamiselt vaid Tallinnast Rohukülla jõudmiseks. Oluline on ka efektiivsem ajakasutus. Juba praegu saavad inimesed praamil tööd teha, raudtee annab selleks täiendava võimaluse,“ loetles maavanem raudteeliikluse taastamise plusse.
Eile Haapsallu kogunenud harjukad, läänlased ja hiidlased kavatsesid koostada ja allkirjastada ühispöördumise rongiliikluse taastamiseks liinil Riisipere-Haapsalu-Rohuküla majandus- ja kommunikatsiooniministrile Juhan Partsile. Eesmärk on survestada riiki, et see raudteelõik lülitataks riigi transpordiinvesteeringute arengukavva.
Kokkusaamise moderaator Jaanus Karilaid ütles, et töökohad, majandus ja keskkond on üks argument raudteeliikluse taastamiseks, kuid “teisalt tuleb lõpetada ebanormaalne olukord, kus raudteeühendus puudub kahe tõmbekeskuse – Tallinna ja Haapsalu – vahel ning raudtee lõppeb metsade keskel”.
Riisipere–Haapsalu–Rohuküla raudteeliini kohta valminud uuringud näitasid selle olulisust piirkonna arengule ning rongiühenduse taastamise mõttekust.
Raudtee taastamiseks on vaja rajada 63 km raudteed, mille maksumus on u 30 miljonit eurot.