Otsus, mille tegi valitsus neljapäeval, mängib mandri ja saarte vaheliste parvlaevliinide opereerimise hanke taas kätte senistele vedajatele.
Nii jääb täitumata Hiiumaa ettevõtjate unistus, kes juba 2010. aastal avaldasid soovi, et riik telliks oma laevad ja päästaks hiidlased “Leedo orjusest”.
Tuleb tunnistada, et otsus oli ootamatu, sest ka uus valitsus paistis vähemalt esialgu parvlaevaliikluse teemal jätkavat endise majandus- ja kommunikatsiooniministri Juhan Partsi kurssi – riik telligu laevad ja konkursil valitagu operaator.
Kabinetivaikuses kokku lepitu ja valit-
suses väljaöeldu tagaks senistele praamikuningatele uue lepingu ja taas aastateks piiramatu võimu Väinamerel.
Koalitsiooni järjekordne meelemuutus jätab maksumaksja ilma võimalusest maksta mandri ja saarte vahelisele praamiliiklusele praegusest vähem peale.
Müts maha reformierakondlase ja endise majandusministri Meelis Atoneni ees, kes teravalt valitsuse otsust kritiseeris ja protestiks riigifirmade nõukogudest ja riigikogu erakondade rahastamise järelevalve komisjonist lahkub.