Eile alustas Hiiumaa Arenduskeskuses turismi- ja turundusspetsialistina tööd Anne-Ly Torstensson, kes on viimased paar aastat koordineerinud Emmaste spordi-, kultuuri-, noorsootöö ja huvitegevusvaldkonda Emmaste vaba aja keskuse juhi rollis.
Umbes sama kaua on ta ka püsivalt Hiiumaal elanud, enne seda paarkümmend aastat suvehiidlasena.
Aastaid töötas Anne-Ly Soome ja Skandinaavia suurkorporatsioonides erinevatel turunduse ja turunduskommunikatsiooni spetsialisti ja juhi ametikohtadel, kus vastutusalasse kuulusid ka ettevõtete Balti- ja Põhjamaade tütarettevõtted. “Usun, et rahvusvahelisest kogemusest on palju abi, kui püüame Hiiumaad näha läbi turisti silmade – see on fookus, mille kaudu on võimalik turistile sihtkohta turundada,” ütles Torstensson. “Uues ametis tuleb mulle kindlasti kasuks pikaaegne projektitöökogemus, kus tuli ühtse eesmärgi nimel tulemuslikult tööle saada erinevatest rahvustest ja temperamentidega inimesed – on ju ka siin saarel omad seltsid, kel igaühel oma selge isikupära, kuid kes kõik samas ühtviisi seda saart kalliks peavad.”
Torstensson ütles, et Hiiumaa on väga haruldane ja unikaalne koht, millele võrdset lähialadel ei leidu. “Näen, et läbimõeldud ja sihikindla kohaturunduse abil on seda väärtust võimalik tõsta nii, et see rikastaks ja täiendaks kohalikku eluolu saare unikaalsust rikkumata,” lisas Torstensson.
Ta selgitas, et (siht)kohaturundus ehk tegevus, mille raames kohalik kogukond (omavalitsus, ettevõtted, ettevõtjad ja elanikud) planeerib ja viib ellu erinevaid eesmärgipõhiseid turundustegevusi, et muuta oma kodukoht atraktiivseks erinevatele sihtrühmadele (elanikud, ettevõtted, investeerijad, turistid jmt) nõuab tihedat koostööd kogukonna sees. Ma usun, et selline jõud ja sünergia äsja toimunud haldusreformist hoolimata leidub ja et mitmed head plaanid, mis juba varem tehtud on, kuid mingil põhjusel vahepeal lauasahtlitesse seisma jäänud, saab nüüd teoks teha. Oluline on, et tegevused oleksid läbimõeldud, juhitud ja jätkusuutlikud ja et kui ka juhtub nii, et üks või kaks meeskonnaliiget peaksid meeskonnast lahkuma, siis juba alustatud protsess selle pärast ei peatu, vaid saab plaanipäraselt edasi minna.
Torstenssoni tugevaimaks küljeks on pikk kogemus turunduskommunikatsiooni, brändistrateegia ja rahvusvahelise projektitöö alal. Lisaks on Anne-Lyl kogemust turismisektoris erinevate piirkondade ja sündmuste turundamisel, piirkondade konkurentsivõime, tugevuste ja eripärade väljaselgitamisel ning selle kaudu turunduskontseptsioonide väljatöötamisel.
Torstenssoni peamisteks ülesanneteks uuel töökohal on projekti “Hiiumaa strateegiline turundamine” juhtimine. Selle raames töötatakse välja Hiiumaa turundusstrateegia ning koostatakse lähteülesanne sihtkoha uue veebilehe www.hiiumaa.ee arendamiseks ja MTÜ Lääne-Eesti Turism tegevuste koordineerimine Hiiumaa poolt.
LIIS REMMELG
Juhataja
Sihtasutus Hiiumaa Arenduskeskus