Töötukassa peatas klientide teenindamise büroodes kuni eriolukorra lõppemiseni, kuid töö jätkub.
“Töö on liikunud peamiselt e-kanalitesse,” selgitas töötukassa Hiiumaa osakonna juhataja Jana Tammeveski.
Nii jätkub toetuste-hüvitiste määramine ja maksmine tavapärases korras. Töötuks registreerida ning hüvitist ja toetust taotleda aga tuleks võimalusel e-töötukassas. Avaldusi võetakse vastu ka meili, tavaposti või telefoni teel. Juhataja toonitas, et paberil saadetud avaldus peab olema allkirjastatud, meili teel esitatud avaldus aga varustatud digiallkirjaga.
“Kui inimene pöördub töötukassasse, siis lepime kokku vestluse aja ja nõustaja võtab ise kliendiga telefoni teel ühendust kokkulepitud ajal,” selgitas Tammeveski.
Riskide vähendamiseks on Hiiumaa osakonna töötajad kokku leppinud graafiku, mille alusel nad kohapeal käivad ja teised teevad tööd kodukontoris.
“Kliendid on olnud mõistvad,” oli juhataja rahul.
Igasuguseid nõustamisi võib praegu töötukassas läbi viia üksnes kaugnõustamisena – telefoni, skaibi või muu heli- või videokonverentsi vahendusel. Kõik teenused, kus on vajalik kontaktkohtumine, aga on peatatud.
“Kõigil koolitustel, sealhulgas individuaalõppe koolitustel osalemine on peatatud kuni eriolukorra lõpuni, välja arvatud juhul, kui koolitus on korraldatud kaugõppe või e-õppena,“ kirjeldas juhataja piiranguid.
Ta julgustas küsimuste tekkimisel pöörduma võimaluse korral meili teel, selle võimaluse puudumisel telefoni teel, oma nõustaja poole.
Juhataja tõi esile, et kui töövõime hindamised toimuvad samamoodi nagu arvele võtmised, siis korduvhindamiste puhul on varasemaga võrreldes erinevus. Nimelt kiitis valitsus 2. aprillil heaks sotsiaalministri ettepaneku pikendada seoses eriolukorraga osalise või puuduva töövõime, püsiva töövõimetuse ja puude kestust ning vastavate toetuste maksmist kuue kuu võrra.
Ka töövõime hindamise ja töövõimetoetuse taotluse saab esitada e-töötukassas, meili või tavaposti teel. Juhataja lubas, et kui vaja, saadab töötukassa töötaja soovijale mahuka nn taotluseraamatu postiga.
Mis puudutab töötukassa karjääriteenuseid, siis on neidki võimalik saada jätkuvalt telefoni, meili või skaibi teel. Nõustamise kokkuleppimiseks tuleks broneerida aeg e-töötukassas või võtta ühendust endale sobiva bürooga.
“Kui vajate abi mõne toimingu juures, siis juhendame teid kirja või telefoni teel. Hoolime oma klientide ja partnerite tervisest ning kõige tähtsam on praegu vähendada viiruse tõttu tekkivaid ohte inimestele ja säilitada rahulikku meelt,” oli Jana Tammeveski sõnum.