Eile avasid Unimedi hambakliinikud koostöös haigekassaga üleriigilise nõuandeliini telefonil 677 6822, et pakkuda esmast nõu ja tuge erinevate hambamurede korral. Telefonile vastavad hambaarstid, liin on avatud esmaspäevast reedeni 9–17ni ning helistamine on kõikidele abivajajatele tasuta.
Paljud hambamured küll esmaabi ei vaja, kuid põhjustavad siiski ebamugavust või vaevusi. Seega vajavad inimesed kiiret nõu, kuidas end ise aidata ja professionaalset konsultatsiooni hindamaks, kas esmaabi on vajalik.
Tegemist on telefonikonsultatsiooniga, kus hambaarst selgitab välja patsiendi mure ja annab suuniseid olukorra leevendamiseks. Näiteks apteegist sobivate vahendite soovitamine või puhastusvõtete õpetamine, vajadusel põletiku vastu retsepti kirjutamine. See on ka oluline kanal, et teha kindlaks väga ohtlikud ja esmaabi vajavad seisundid. Nii on võimalik inimesed kiiremas korras mõnda avatud esmaabikliinikusse suunata.
Unimed Järve kliiniku juht Katrin Tamsar tõdeb igapäevaselt kliinikusse jõudvaid küsimusi analüüsides, et teinekord on võimalik kergem mure lahendada ainult telefonikõnega. “Ilma füüsilise vastuvõtuta on võimalik palju ära teha ja ennetada edasisi murekohti. Vahel piisab ka arsti julgustavatest sõnadest ja professionaalsetest juhistest, kuidas inimene saab kodustes tingimustes end ise aidata.”
Koroonaviiruse leviku piiramiseks on plaaniline ravi peatatud paljudes hambakliinikutes üle Eesti – avatud on üksikud kliinikud, kus pakutakse vältimatut esmaabi.
Hiiumaal pakuvad vältimatut ja esmaabi OÜ Emmaste Hambaravi ja Unimedi ravikabinet Kärdlas.