Jälgi meid
Tüür bänner

UUDISED

Sel aastal uuendatakse Kärdla ringristmik

Suuremate teetööde käigus remonditakse tänavu 3,1 miljoni euro eest Tubala-­Tammela teelõiku ning Kärdla teetööde käigus tehakse uuendus­kuur ka ringristmikule.
Sel aastal on kavas teha uuendustöid Tubala külast Tammela külani viival 6,5 km pikkusel maanteelõigul.
Transpordiameti taristu ehitamise ja korrashoiu osakonna lääne üksuse juhataja Hannes Vaidla ütles, et ehitustööde riigi­hange on läbi viidud ja ehitusleping sõlmitud ASiga Tariston. Ehitustööd algavad kevadel, eeldatavalt aprilli alguses, olenevalt ilmastiku­oludest. Tööde kestuseks on planeeritud kuni kuus kuud, sh kuni viis kuud ehitus­töödeks ja üks kuu tööde üleandmiseks.
“Selleks, et liiklejatele võimalikult vähe ebamugavusi põhjustada, tuleb kahe kuu jooksul, alates olemasoleva katte freesimisest samal lõigul, paigaldada vähemalt alumine asfaldikiht,” selgitas Vaidla.
Teelõigu rekonstrueerimise käigus freesitakse olemasolev kattekiht, rajatakse uued dreen- ja killustikukihid, rekonstrueeritakse mahasõidud ja kompleksstabiliseeritud alusele paigaldatakse uus kahekihiline asfaltbetoonkate. Asendatakse ja korrastatakse ka kõik olemasolevad vee­viimarid, paigaldatakse uued liikluskorraldusvahendid, ehitatakse ümber bussipeatused, korrastatakse riigiteede ristmikud. Ehitustööde maksumuseks on kuni 3,1 miljonit eurot.
Uuendatakse Kärdla ringristmik
Teise suurema tööna on planeeritud teha taastusremonti nn Kärdla linnalõigul Selveri poolt kuni Olerexi tanklani välja, ehk siis Heltermaa–Luidja maantee 2,5 km pikkusel lõigul.
Uue katte sai see maanteelõik 2008. aastal ning seni on see hästi vastu pidanud, märkis Vaidla.
Uue katte saab kogu Kärdla linnalõik, sh ringristmik. Teelõigu katendile tehakse kogu ulatuses tasandusfreesimine, vajadusel paigaldatakse osaliselt asfaldist tasanduskihti ja laotatakse kogu lõigule uus asfaldist kulumiskiht. Korrastatakse jalgteede rohkem amortiseerunud lõigud, vahetatakse äärekivid. Olemasoleval ringristmikul olevad liiklussaared ja ringi kivi­saared lammutatakse ning rajatakse uued. Veel tasandatakse Kärdlast Malvaste suunas mineva kergliiklustee katte ebatasasused kohtades, kus puujuured on kattele nn trepi tekitanud.
Ka selle objekti ehitus­tööde riigihange on tehtud ja ehitusleping sõlmitud ASiga Tariston. Tööde kestuseks on kuni viis kuud, sh kuni neli kuud ehitustöödeks ja üks kuu tööde üleandmiseks.
Ehitustööde aja sisse on arvestatud ka taastusremondi katte paigaldus­projektide koostamine. Tööde maksumus on kuni 0,9 miljonit eurot.
Kruusateede remonti 15 km
Kruusateede remonti on planeeritud sel aastal teha kolmel teelõigul: Valgu–Lelu–Leemeti teelõigul Vanajõe oru poolt sõites Lelu külani, kokku u 9,7 km. Teiseks kruusatee Tilga külast Ollima külla peagu terves ulatuses, kokku u 2,3 km. Kolmandaks kruusatee Pühalepa külast Kerema külla samuti peagu terves ulatuses, kokku u 3,3 km. Vaidla ütles, et ka see hange on läbi viidud ja ehitusleping sõlmitud ASiga Tariston. Ehitus­tööde kestus on kolm kuud, maksumus 0,7 miljonit eurot.
Korduspindamisi 11 teelõigul
Need tööd on Hannes Vaidla sõnul veel hankes. Korduspindamised tehakse suvel. Ameti korrashoiu projektijuht/liikluskorraldaja Marika Koppel lisas, et kordus­pindamiste puhul võib tulla ka väiksemaid muudatusi, kui kevadel tööde mahtu täpsustatakse. Mõned korduspinnatavad töölõigud on väga lühikesed, nagu mahasõidud riigiteelt.
Möss õigustas end
Eelmisel, 2021. aastal kasutati Hiiumaal esmakordselt möss-tehnoloogiat, näiteks lennujaama teel. Vaidla ütles, et seda kasutatakse Hiiumaa teetöödel ka edaspidi. Küsimusele, kas uuem ja kallim tehnoloogia on end õigustanud, vastas Vaidla jaatavalt: “Jah, mössi kasutamine on ennast õigustanud ristmikel, Partsis ja Rehemäel, samuti asulate piirkonnas, kus kiirused on väiksemad.”
Ta tõi näiteks, et kuna mössis kasutatakse polümeer­bituumeneid, mille temperatuuritaluvus parem, ei hakka selliselt remonditud maanteekate kuumal ajal n-ö higistama. Samuti saab mössiga tasandada väiksemaid rööpaid, ebatasasusi ja praguneva kattega maanteelõike.

Veel lugemist:

UUDISED

Heltermaa-Kõrgessaare maantee Kärdla linnalõigul on uuendustööd kestnud kuu aega ja nüüd on  jõutud vana katte mahafreesimiseni. Juba eelmisel nädalal olid väljas liikluse reguleerijad ja...

UUDISED

Riigi Tugiteenuste keskus kuulutas välja riigihanke, et leida rahandusministeeriumile Hiiu merealal tuuleenergeetika alade planeerimise võimaluste välja selgitamiseks ruumilise eelanalüüsi teostaja. Analüüs tuleb teostada, tuginedes...

UUDISED

Juba juunikuu lõpupoole olid Käina kiriku varemete väravad külastajaile avatud. Kuna ilmad olid juba soojad ja ilusad, lubasin kogudusele olla suvel mõned päevad valves...

UUDISED

Eilsest algasid Käina alevikus ja seda ümbritsevatel riigiteedel 4,2 miljonit eurot maksvad teetööd, mis liiklejate jaoks toovad kaasa kiiruspiirangud ja ümbersõidud. Eile alustati Käina...