Jälgi meid
HL jõulukampaania bänner

TRANSPORT

Seebikarbiralli võidukarikas läks jagamisele

Andres Laanejõe
Viis aastat on seebi­karbiralli võidu koju jätnud Hiiumaa mudeliklubi. Tänavu pakkus neile tugevat konkurentsi Vinni-Pajusti tiim, kellega jäädi jagama esimest-teist kohta.
Reedel sõideti Kärdlas juba 11. korda võidu omavalmistatud masinatega mööda Põllu tänavat alla. Kohal oli 14 võistkonda. Tänavuse seebikarbiralli tegi eriliseks ka see, et vaid neli neist oli Hiiumaalt, ülejäänud kümme mandrilt.
Hinnati slaalomi läbimist, sõidukiirust ja sõidukite välja­nägemist ning võidu­karikat jäid jagama Hiiumaa tiimi “Live Long and Prosper” ja Vinni-Pajusti tiimi “Rail Baltic” vedur.
Hiiumaa seebikarbirallil viiendat korda osalenud Vinni-Pajusti oli võistlustules EV100 teemalise rongiga, mille kõik vagunid erinevad ja oma looga. Alustades Elroni nn porgandirongiga ja lõpetades loomavaguniga, millega eestlasi Siberisse küüditati. “Nii nagu eluski on rõõmsat ja kurba, on ka meie rongi vagunid erinevad,” selgitas Vinni-Pajusti üheksaliikmelise võistkonna juhendaja Mart Pitsner.
Pitsner: Ainile tuult tiibadesse!
Võistlusrongi ehitamist alustasid üheksa noormeest juba sügisel tööõpetuse tundides õpetaja Rein Leichteri juhendamisel. Kõik vagunid on tehtud vanadest asjadest, millele läbi taaskasutuse anti uus elu. Juhendaja sõnul oli see protsess laste jaoks väga põnev. “Eriti oluline on, et nad saavad sõidukit valmistades vähemalt natukesekski eemale nutitelefonidest,” lisas Pitsner.
Tema sõnul kurdetakse meil sageli inseneride vähesuse üle. “Niisuguseid tehnika­üritusi võiks olla Eestis palju rohkem, et noortes huvi tekitada,” oli tema soovitus. Pitsneri sõnul hoiavad hiidlased seebikarbiralli lippu kõrgel: “Ainile ainult tuult tiibadesse, et ta suudaks seda edasi teha.”
Nagu tavaks, oli võistlusel ka tänavu rikkalik auhinna­laud ja tühjade kätega ei läinud koju ükski võistleja. Lisaks esikoha rändkarikale, said kõik osalejad pisikese karika osavõtu eest. Hiiumaa ettevõtted olid välja pannud ka palju eriauhindu.
Avarii ja katkine karikas
Korraldaja Ain Jepišovi sõnul sujus kõik viperusteta. “Vaid üks sõiduk käis korralikult käntsu,” lisas ta. Suurima kiiruse saavutas Käina võistkond, kelle sõiduk veeres koguni 27kilomeetrise tunnikiirusega. Andres Laanejõe Hiiumaa mudeliklubist ütles, et avarii tegigi käinakate sõiduk ja nii õnnetult, et juhil tuli käsi kaela siduda.
Õnnetus juhtus ka rändkarikaga, aga hiljem. Nimelt sõitsid nii “Live Long and Prosper” kui “Rail Baltic” Hiiumaalt edasi Põlvasse, kus võisteldi sealsel seebikarbirallil. Vinni-Pajusti tiimi rong võitis ka Põlvas, mudeliklubi auto oli seal neljas.
Laanejõe rääkis, et Vinni-Pajusti tiim sidus Hiiumaal saadud võidukarika võidu­kihutamise ajaks veduri nina külge, kust see sõidu ajal maha kukkus ja kolmeks tükiks purunes. “Meie lapsed olid kurvad, et nii juhtus – meie oleme seda karikat viis aastat nii ilusti hoidnud, et ulatasime seda üksteisele ainult kahe käega,” ütles Laanejõe. “Ehk saab seda veel parandada,” avaldas ta lootust. Laanejõe selgitas, et kuna esikoht läks jagamisele, pidi rändkarikas pool aastat olema Vinni-Pajusti kooli ja pool aastat Hiiumaa mudeliklubi käes.

Veel lugemist:

UUDISED

Narva seebikarbiralli avas linnapea Katri Raik isiklikult ning hiidlaste militseiauto tõi rahvarohkelt võistluselt kolmanda koha. Hiiumaa mudeliklubi osales rahvusvahelisel seebikarbirallil kahe masinaga: Rasmus Pall...

TRANSPORT

Reedel peeti kümnendat seebikarbi­rallit, viimast korda oli selle korraldajaks Ain Jepišov ja muidu igati toreda päeva rõõmu varjutas veidi osalejate mure tuleviku pärast. Enne...