Paljude seas armastatud Kärdla-Tõrvanina matkarada on juba paar aastat päris armetus seisus olnud. Kuna 2009. aastal ehitatud raja jaoks enam kergemast remondist ei piisanud, sulges RMK selle eelmise aasta lõpus.
“Sulgemise põhjuseks oli ennekõike külastajate turvalisuse tagamine,” ütles RMK külastuskorralduse osakonna Lääne-Eesti piirkonna juhataja Aili Küttim.
Ta lisas, et oleksid raja meelsasti uuendanud, aga takistuseks sai üks eramaa tükike, mida rada läbib selleks, et ületada Tareste oja. “Lähteülesande koostamise etapis selgus, eramaa omanik ei ole nõus, et rada üle tema maatüki kulgeb ja meie asi on maaomaniku tahet austada. Lahenduseks oleme kavandanud kaks eraldi rada – Tõrvanina õpperada ja Kärdla matkarada,” selgitas Küttim.
Nii tulebki Tõrvanina-poolsesse otsa Tõrvanina õpperada koos linnuvaatlusplatvormiga. Praegu on raja projekteerimine veel pooleli, töö peab valmima maikuus. Maksma läheb see ligi
14 000 eurot ja projekteerija on OÜ Klotoid. Tõrvanina õpperaja ehitust rahastab EL Ühtekuuluvusfond. Sel aastal on plaanis ehitushange ja tööde tähtajad ulatuvad kindlasti ka 2021. aastasse.
Valmis ehitatakse ka matkaraja teine ots ehk Kärdla-poolne osa, aga see tuleb natuke teise kohta kui seni. Matkaraja algus jääb ikka Tiigi tänava lõppu, kus on ka parkla ja infotahvel. “Raja trass on praegu koostamisel ja loodame selle maikuuga valmis saada,” ütles Küttim. Raja nimetuseks jääb ikka Kärdla matkarada.