Esimesed Kärdla sadama lainemurdjate ehituseks vajalikud kivikoormad jõudsid kohale augustis. Tööd on edenenud kooskõlas üldajagraafikuga ja nüüd, ligi neli kuud hiljem, hakkavad sadamabasseini piirid meres juba oma tegelikku ja õiget kuju võtma.
Põhjamuuli kehandist on kaks kolmandikku valmis, ligi veerandi ulatuses on paigas ka geotekstiil ja graniidist filterkiht.
Lõpule on jõutud lõunakai kesktäitega kai teljest lõuna pool ja lähipäevil alustatakse seal ka raudbetoonist L-elementide paigaldamist.
Elemendid on valmistanud OÜ Rakvere Betoon, ettevõtte tootmistingimused ja kehtivad sertifikaadid vastavad projektiga ette nähtud nõuetele, samuti on neil varasem sadamaelementide valmistamise kogemus.
Idamuuli kehandist on valminud ligi 60 protsenti.
Paralleelselt ehitustöödega on toimunud lainemurdjate kindlustamiseks kasutatavate graniitkivide vedu. Vihmase sügise tõttu pehmeks muutunud põldudelt ei ole olnud nende kättesaamine just kõige lihtsam, kuid vajaminevast kogusest (22 275 m3) on praeguseks ligi kolmandik välja veetud ja osa ka sadamakonstruktsioonis lõplikult paika pandud.
Töövõtjale on probleemiks olnud sobiva süvendusfirma leidmine. Põhjuseks vastavat tööd tegevate ettevõtete vähesus Eestis ja nende hõivatus. Nüüdseks on otsustatud sadama basseiniosa süvendada ekskavaatoriga selleks rajatavatelt teedelt ning faarvaatri süvendamine jätta järgmisele suvele, peale kalade kudemisperioodi lõppu.
Väljakaevatav pinnas kasutatakse sobivusel arendusala täiteks.
Euroopa regionaalarengu fondist rahastatav piirkondade konkurentsivõime tugevdamise meede katab ligi 68 protsendi ulatuses Kärdla linna viimaste aegade suurima projekti, sadama rekonstrueerimise kulud.
HILLAR KUKK
SA Kärdla Sadam