27. septembril peeti Hiiumaal Eesti rallisprindi kolmas etapp, kus tuhandepealise publiku 27. septembril peeti Hiiumaal Eesti rallisprindi kolmas etapp, kus tuhandepealise publiku ees võtsid mõõtu 25 masinat ja tulemuse sai kirja 22 meeskonda. Kiidusõnu jagus võistlejail Käina valla kruusateedele mõõdetud ralliraja kohta.
4WD klassis olid esimesed Egon Kaur ja Annika Arnek (Mitsubishi Lancer EVO 8), sama autoga sõitsid endale kolmanda koha välja Allan Ilves ja Kristo Tamm. Teisele kohale platseerusid samuti Mitsubishiga sõitnud Ranno Bundsen ja Robert Loštšenikov.
2WD 2000+ klassis tulid esimesele kohale Toomas Vask ja Taaniel Tigas (BMW M3). “Katse esitas väga suure väljakutse nii sõitjale kui ka kaardilugejale,” nentis Vask ja lisas, et nad mõlemad jäid hästi organiseeritud võistlusega väga rahule.
Teisele kohale platseerusid Argo Kuutok ja Ott Mesikäpp (BMW M3) ning kolmanda koha sõitsid välja Argo Kuutokile kuuluval masinal Timmu Kõrge ja Erki Pints. Kõrge rääkis, et olude sunnil sõitsid nad võõra autoga, millesse alles võistluspäeva hommikul esimest korda sisse istuda said: “Seega avastamist oli, aga rada oli väga huvitav ja tehniline, lõpus küll natukene palju katki, aga üldiselt huvitav.”
Võistlusklassis 2WD 2000 sõitsid endile esimese pjedestaalikoha välja Ken Torn ja Riivo Mesila (Honda Civic Type-R), teise koha David Sultanjants ja Siim Oja (Citroen DS3) ning Mait Madik ja Toomas Tauk (Honda Civic Type-R) tulid kolmandale kohale.
Esikoha 2WD 1600 klassis saavutasid Rasmus Uustulnd ja Imre Kuusk (Ford Fiesta R2). Uustulnd ütles, et jäi võistlusrajaga ja enda tulemusega väga rahule: “Rada oli üsna kitsas, kiire ja tehniline ning see tegi selle väga nauditavaks.” Kuna saarlastel õnnestus kaks esimest vooru võita, polnud neil vaja viimasesse vooru minna ja nad otsustasid autot säästa. “Meie jaoks oli võistlus ka hea ettevalmistus eelseisvaks Saaremaa ralliks. Omamoodi huvitav oli ka see, et võistlus toimus Hiiumaal, niisama naabersaarele just väga tihti asja ei ole,” lisas Uustulnd.
Nende järel sõitsid end teisele kohale Sander Siniorg ja Annika Arnek (Ford Fiesta R2). Hiiumaa juurtega Siniorg rääkis, et esimeses voorus oli neil probleeme tehnikaga – auto suri katse ajal mitu korda väja. Õnneks saadi hoolduses kõik jälle korda. “Teist vooru võtsime ise liiga rahulikult ning tuli tunnistada saarlaste, Uustulnd–Kuusk, paremust,” nentis Siniorg. “Kolmandaks vooruks suutsime end ka vastavalt häälestada ja sõitsime oma klassi päeva parima aja, aga selleks hetkeks oli Rasmus juba võidu kindlustanud.” Võistlusraja iseloomustamiseks ütles Siniorg, et see nõudis üsna agressiivset sõidustiili, kuna oli kitsas, kiire ja teravate kurvidega. “Kokkuvõttes oli väga tore nädalavahetus ja saime hea emotsiooni, millega Saaremaa rallile minna,” lisas ta.
Kolmanda koha saavutasid selles klassis Rainer Meus ja Kaupo Vana (Lada VFTS).
Juunioride omavahelises heitluses tulid esikohale Karl Martin Volver ja Margus Jõerand (Ford Focus), kelle järel teiseks tulid Ford Fiesta R2’ga sõitnud Roland Poom ja Marti Halling ning kolmandaks J2000 klassis Kenneth Sepp ja Tanel Kasesalu (Citroen C2 R2).
Veoautode klassis startis esimeses voorus kaks masinat, kuid vaid üks püsis lõpuni vastu. Seega, esikoht veoautode klassis – Taavi Niinemets ja Marco Prems (GAZ 51A).
25st osalejast katkestas kaks: peale esimest vooru tiim Raigo Reimal ja Magnus Lepp (VW Golf) ning peale teist vooru Veiko Liukanen ja Toivo Liukanen (GAZ 51).
Etapi pikkuseks oli u 9 km Männamaa ja Hüti vahelistel kruusateedel. Seda katselõiku on aastaid tagasi sõidetud ka Hiiu rallidel ning nagu toona, nii ka nüüd, sai see sõitjatelt väga palju positiivset tagasisidet.
Rada läbiti kolmes voorus. Peale iga vooru avalikustati pingerida, millel kõik huvilised said silma peal hoida. Lõpptulemuste saamiseks võeti kolmes voorus sõidetud aegadest arvesse parim.
Osalesid autod kuuest võistlusklassist: 4WD, 2WD 2000+, juunior 2000, 2WD 2000, 2WD 1600 ja veoautod.
Sõiduvoorude vahepeal sai publik oma aega sisustada lopsakas mustikametsas marju süües ning seeni korjates. Korraldajad tänavad publikut kohale tulemast ja viisakalt viibimast.
Rallisprindi peakorraldaja oli Argo Nurs koostöös Alma Racing Club ja Eesti autospordi liiduga.
EIKE MERESMAA