Euroopa suurima roheidufirmade Euroopa suurima roheidufirmade konkursi PowerUp! Eesti finaali võitis keskkonnasõbraliku pakkematerjali tootja OÜ Woola, mis esindab Eestit juunis toimuval rahvusvahelisel lõppvõistlusel.
30. aprillil üle veebi toimunud Eesti finaalis pälvis Woola seitsme finalisti seas nii publiku lemmiku kui aasta idufirma tiitli. Mullu aasta lõpus loodud idufirma toodab lambavilla jääkidest pakkematerjali.
Konkurss toimus kuuendat korda. Selle eestvedajaks Eestis on olnud teadus- ja ärilinnak Tehnopol, mis pressiteates vahendas Woola ühe asutaja Anna-Liisa Palatu sõnu: “Idee sündis meie meeskonna enda kogemusest, sest e-poe pidajana nägime, kui palju kilesodi iga paki saatmisega kaasnes. Otsisime mullikilele keskkonnasõbralikku alternatiivi ning leidsime lahenduse lambavillas.”
Praeguseks teeb Woola koostööd mitmete e-poodide ja Omnivaga, et pakendeid edasi arendada ning on avanud rahastusringi investeeringute kaasamiseks.
Ettevõtte kodulehel on kirjas, et Eestis visatakse ära 153 tonni lambavilla aastas, kuigi lambavill on looduslik imematerjal – niiskus- ja temperatuurikindel – seega pakendamiseks ideaalne. Ettevõtjad kinnitavad, et nad kasutavad ainult olemasolevaid lambavillajääke, mis läheksid muidu raisku. Kodulehelt selgub ka, et ise nad lambaid ei kasvata ega plaani seda ka tegema hakata, kuid oma äriideed arendavad nad edasi: “Meile meeldib tõhusus ja ressursside nutikas kasutamine. Seetõttu oleme hetkel koostamas teaduslikku uuringut meie tegevuse keskkonnamõju kohta.”
Pressiteates on toodud ära ka konkursivõidu põhjendus. Žüriisse kuulunud Heidi Kakko sõnul sai võitja valikul otsustavaks uudne ja nutikas lähenemine mastaapse probleemi lahendamisele. Kasutades lambavilla, millest maailmas 90 protsenti ei leia tänapäeval kasutust, suudab Woola vähendada keskkonda koormavate pakkekile jäätmete probleemi.
Woola pääses edasi rahvusvahelisele lõppvõistlusele, kus 65 000eurose auhinnafondi ning võimalike investeeringute nimel asuvad omavahel võistlema finalistid 14 Euroopa riigist.