Reedel, 25. märtsil kui hoiatati järgmise päeva tugeva tormi eest, oli nii mõnigi hiidlane murelik, kas laupäeval üldse laevaga mandrile pääseb. Tugeva, Heltermaal puhanguti kuni 22 meetrit sekundis puhunud loodetuule tõttu aga laupäeval, 26. märtsil ükski reis ära ei jäänud. TS Laevad parvlaevadel õnnestus teha kõik väljumised tänu mullu aasta algul Heltermaal valminud lisarambile.
“Laupäev läks tormiselt, aga saime kõik reisid tehtud ja pidasime graafikust kinni,” ütles TS Laevad juhatuse liige ja laevandusvaldkonna juht Guldar Kivro. “Suur kasu oli eelmisel aastal Heltermaa sadamas valminud lisakaist ja lisarambist, mida laevad laupäeval kasutada said. Tavapärase neljanda kai äärest oleks sellise tuulega äratulek olnud väga keeruline.”
2020. aastal ehitas AS Saarte Liinid nii Heltermaa kui Rohuküla sadamasse reisiparvlaevade jaoks täiendava kaldarambi. Heltermaal rekonstrueeriti kaldaramp kail number kolm, Rohuküla sadamas rekonstrueeriti kaldaramp kail number seitse ja süvendati kai äärt. Tööde kogumaksumus oli ligi 1,94 miljonit eurot, ehitas Insenerehituse AS ja kaldarambid valmisid mullu jaanuaris.
HARDA ROOSNA