Jälgi meid
HL jõulukampaania bänner

TRANSPORT

Kuumus Käina maantee remonti ei sega

Hergo Tasuja
Tänavusel Hiiumaa suurimal teeehitusobjektil, Kärdla-Käina riigimaantee lõigul kulgevad tööd plaanipäraselt kuumast ilmast hoolimata.
Esmaspäeval kella 12 ajal oli õhutemperatuur Kärdlas 28 kraadi, möödasõitvad autod lõid kuiva teetolmu üles ja töömehed olid lõunapausiks kas varju või masinatesse roninud.
Küsisime lõunapausi telefonikõnedeks kasutanud traktoristilt, kuidas ta tapvale palavusele vastu peab. “Kuumusega kulub vett tavapärasest rohkem, samas on kõik mehed tulnud objektile tööd tegema ja õhutemperatuuri üle ei nuriseta,” vastas ta.
Aprillis alanud Kärdla-Käina maantee viiekilomeetrisel lõigul tehtavaid töid suvine leitsak ei mõjuta, ütles ka töövõtja, Lemminkäinen Eesti AS objektijuht Raimond Ilp. “Praegu ei tehta selliseid töid, mida kuumus segaks,” lisas Ilp, “Ja asfaltkatte paigaldusega alustatakse alles augusti keskpaigast.” Just see on töö, mida liigne kuumus võib häirida.
Maanteeameti Lääne regiooni juhtivspetsialist Hannes Vaidla, kellega ehitusobjektil kohtusime, ütles samuti, et ilmaolud ei sega. Tema hinnangul on kõrge temperatuur halb pigem valmisolevatele objektidele, sest bituumen hakkab sulama põhjustades teekatete lagunemist. Näiteks Haapsalus kastetakse suuremaid magistraale mitu korda päevas, et lagunemist ära hoida.
“Ilma süüks ei saa midagi ajada,” ütles Vaidla, kelle sõnul on jumal natukene hiidlane ka. “Kuivust oleks vihmaperioodi ajal raske lisada kui töö iseloom seda vajaks. Vastupidi teha on aga võimalik – praegugi kastetakse tolmuseid teelõike.”
Vaidla arvates häiribki teekasutajaid kõige rohkem tolm. Ta avaldas lootust, et lõpptulemuse, parema tee nimel inimesed lepivad ajutiste ebamugavustega.
Tööd graafikus
Nii Vaidla kui Ilp ütlesid, et teeremondiga ollakse graafikus. “Mahajäämust pole, tööd toimuvad plaanipäraselt,“ kinnitas Ilp.
“Arvestades projekti keerukust ja kõiki muid tegureid, võib öelda, et asjad kulgevad plaanipäraselt,“ lisas Vaidla, sülitades igaks juhuks kolm korda üle õla, et öeldut mitte ära sõnuda.
Tööde käigus remonditakse ligi viie kilomeetri pikkune maanteelõik. Selle linnas asuval osal rajatakse tee alla sadeveekanalisatsioon, et vihmavesi ei jookseks enam teeäärsete majapidamiste õuedesse, uuendatakse elektri- ja sidekaablid, Kaiu sild ja kogu teelõigu asfaltkate.
Maanteed laiemaks ei tehta – see jääb seitsme meetriseks. Küll ehitatakse Kärdla poolt vaadates teest paremale poole kahe kilomeetri pikkune linnasisene kõnni- ja jalgrattatee, mis algab ringristmikult.
Teepervele rajatakse ka haljastus ja drenaaž.
Silma hakkas, et ehitusmaterjal ja torud-juhtmed oleks justkui riidesse pakitud. “Tegemist on geokangaga, mis ei lase täitematerjalil ära vajuda. Teeehitusel on see materjal tänapäeval juba tavapärane,” selgitas Ilp.
Läbisõit vaba
Viimased kuu aega saab Kärdla ringteelt otse Käina suunal sõita veokitega, mille registrimass jääb alla viie tonni. Raskematel tuleb teha ümbersõit Heltermaa maan-tee ja Padu-Alato tänava kaudu. Kohalikud elanikud aga on projektijuhi sõnul remonditööde ajal kogu aeg Käina maanteelt läbi sõita saanud.
Teeremont, mis maksab 2,6 miljonit eurot, kestab seitse kuud, lõpptähtaeg on 14. november.
Ehituse peatöövõtja on AS Lemminkäinen Eesti, alltöövõtjad OÜ Hiiu Teed, OÜ Berku Eritööd, AS Elektritsentrum jt. Lisaks maanteeametile rahastavad teeehitust AS Elektrilevi, AS Elion Eesti, Hiiu  ja Pühalepa vald.

Veel lugemist:

UUDISED

Teetöödega Käinas ja selle ümbruses olevatel riigiteedel alustatakse eeldatavasti mai alguses, tööd kestavad viis kuud, toovad kaasa liikluspiirangud ja maksavad 5 miljonit eurot, teatas...