SEB pank teatas, et sulgeb 1. augustist Kärdla kontori ja hakkab Hiiumaal senise kontoriteeninduse asemel pakkuma klientidele teenindust video teel. Põhjuseks toodi, et alternatiivsed lahendused pangateenuste tarbimiseks on muutunud nii populaarseks ning Kärdla kontor oli enamuse lahtiolekuajast tööta. Teine Hiiumaal tegutsev pank Swedbank otsustas 1. maist oma kontori lahtioleku aegu lühendada ning on avatud vaid tööpäeviti kell 9–14. Õnneks jäid Swedbankis alles saare jaoks nii väärtuslikud töökohad, SEB pangas kahjuks mitte.
Tõepoolest kasutatakse üha enam nutiseadmeid ja ka pangateenuseid on neis mugav tarbida. Pangakontorisse on vähem asja kui varem. Samas on palju ka neid, kes mobiilis või arvutis näiteks arveid maksta ei saa. Tihtipeale just vanemad inimesed. Paljudel eakatel puudub ka võimalus video teel nõustamiseks, ka infoliinilt ei pruugita abi saada, sest telefonis vesteldes on ehk juhiseid keeruline mõista.
Mis iga päev pangandusega kokku puutuvale infoliini töötajale ilmselge ja arusaadav, et pruugi seda olla eakale Hiiumaa memmele või taadile. Loodame siis, et ehk leidub mõni abivalmis lähedane, kes neid aitab.
Samas leidub ka noori peresid, kes saarele kolivad ja siia kinnisvara soetada soovivad. Sageli tuleb selleks võtta pangalaenu. Sel puhul oli nii mugav minna pangakontorisse ja suhelda nõustajaga, et leida enda jaoks parim lahendus. Esialgu tundub keeruline võtta nii tähtsaid otsuseid vastu telefoni või video teel panga esindajatega suheldes. Aga ehk harjume?
Mõistetav, et tegemist on eraettevõttega, mille peamine eesmärk teenida kasumit. Teisalt inimlikust vaatenurgast on kahju, et SEB panga pikaaegsed kliendid enam kodu lähedal pangakontoris käia ei saa.
Eks ajad muutuvad ja sellega tuleb kaasas käia, hiidlane on leplik ja harjub muudatustega. Kahju aga, et järjekordse suurettevõtte jaoks on olulisem kasum kui oma klientide heaolu.
19. juuni 2018