Jälgi meid
HL jõulukampaania bänner

UUDISED

Rukki kanali hooldussüvendus maksab 379 000 eurot

Maikuus välja kuulutatud veeteede ameti hanke võitis ainus pakkuja Insenerehituse AS, mis süvendas kanalit ka kaks aastat tagasi.
Juulis sõlmitud lepingu järgi maksab seekordne hooldussüvendus 379 000 eurot, kaks aastat tagasi oli süvendustööde maksumus 650 000 eurot. Mõlemad hinnad on toodud käibemaksuta.
Süvendustööd algavad 1. augustist ja kestavad oktoobri keskpaigani. Lepingus on sätestatud tellija nõue, et tööd ei tohi takistada parvlaevade ja teiste ujuvaluste liiklust kanalis. See tähendab, et süvendamine toimub parvlaevaliikluse välisel ajal, päeva viimase parvlaevareisi ja järgmise päeva esimese parvlaevareisi vahelisel ajal. Kui kanalis liigub teisi aluseid peale parvlaevade, lepitakse liikumised kanalis kokku Rohuküla sadama sadamakapteniga ja vajadusel operatiivselt raadioside kaudu.
Süvendustööde käigus tuleb Rukki kanalist eemaldada pinnas ja vajadusel kivid sellises mahus, et peale tööde lõppu oleks kanalis tagatud sügavus 5,2 meetrit mõõdetuna Euroopa kõrgussüsteemis.
Veeteede ametist öeldi, et aprilli lõpus VTA mõõdistuslaeva tehtud hüdrograafilise mõõdistuse järgi on kanalis mitmeid kohti, kus sügavus on väiksem kui 5,2 meetrit, mis on vajalik Heltermaa-Rohuküla liinil sõitvate parvlaevade ohutu liikluse jaoks. “Seega võimaldab madalamate sügavustega kohtade süvendamine korraldada stabiilsemat parvlaevade liiklust mandri ja Hiiumaa vahel,” ütles VTA laevateede osakonna juhataja  Kert Süsmalainen.

Veeteede amet koostas Rukki kanali hooldussüvenduse projekti, mille aluseks kanali geofüüsikaline uuring, mille Eesti geoloogiateenistus viis läbi aastal 2018.
Uuringu andmetel koosneb süvendatava materjal kruusast, savist ja tolmliivast. Eemaldatava pinnasekihi paksus ulatub kuni 40sentimmeetrini.
Varasemate süvendustööde käigus on Rukki kanalist eemaldatud kive, kuid eri suurusega kive võib süvendatava materjali hulgas praegugi esineda. Süvendatava pinnase ja kivide mahuks on arvestatud 1500 kuupmeetrit. Materjali kaadamiseks kasutatakse Vormsi lõuna kaadamisala.
Kohe peale tööde lõpetamist süvendusala mõõdistatakse ja see on tööde vastuvõtmise aluseks. VTA on seadnud tingimuseks, et mõõdistada võib vaid ameti poolt tunnustatud ettevõte.
Rukki kanalisse kuhjub aastatega setteid, mis hoovuse ja laevaliikluse mõjul pidevalt liiguvad. 2018. aasta talvel kateks seetõttu parvlaevaliiklus Hiiumaa liinil.

 

Veel lugemist:

UUDISED

Reedel, 25. märtsil kui hoiatati järgmise päeva tugeva tormi eest, oli nii mõnigi hiidlane murelik, kas laupäeval üldse laevaga mandrile pääseb. Tugeva, Heltermaal puhanguti...

UUDISED

Sõru sadamas algasid kokku ligi miljon eurot maksvad uuendus­tööd, mis tahetakse valmis saada kahe saare vahelist autodevoogu ja suvist väikelaevaliiklust häiri­mata. ASi Saarte Liinid...

UUDISED

Milline on Rukki kanali sügavus praegu ja kas saame kevadele vastu minna, kartmata nn Rukki kriisi kordumist, küsisime veeteede ametilt. Rukki kanali hooldussüvendus­töödest on...