Kärdla linnavolikogu otsustab neljapäevasel istungil, kas garanteerida järgmisel aastal maanteeameti tee-ehituse ühishanke kaasfinantseering.
Linna rahandusosakonna juhataja Liili Eller kirjutab eelnõu seletuskirjas, et projekti kaasfinantseering on oluline, kuna seda võtab otsuse tegemisel arvesse maanteeameti
rahastuskomisjon – nii võib linnapoolne ametlik tagatis olla määrava tähtsusega, kas raha teeobjektile tuleb või mitte.
Maanteeameti 1,5 miljoni eurose hanke kaasfinantseeringu summa koos käibemaksuga on üle 29 000 euro, sellest u
18 000 eurot katab AS Kärdla veevärk ja üle 11 000 euro Kärdla linn.
Põhjuseks, et ka linn panustama peab, on see, et projekti, millega Kärdla Veevärk plaanis teeremondi käigus ümber tõsta olemasolevad trassid ning paigaldada maantee alla neli läbiviiku võimalike tulevaste trasside jaoks, jättis keskkonnainvesteeringute keskus rahastamata.
Maanteeamet tellib hankega ligi 5 km pikkuse Kärdla–Käina riigimaantee lõigu, Prähla peatuseni, rekonstrueerimistööd. Amet remondib maantee, rajab sadeveesüsteemi, valgustuse ja kergliiklustee linna sisse jääva maanteelõigu ulatuses. Koos maanteeametiga on tellijad ka AS Elektrilevi ja AS Elion, mis uuendavad oma kommunikatsioone samas piirkonnas.
Hange kuulutatakse välja aasta lõpul, kui kõik õnnestub, algab ehitus järgmisel aastal.