Lääne maavalitsus tegeleb praegu Riisipere–Rohuküla raudteetrassi teemaplaneeringu koostamisega. Andsid ju Läänemaa poliitikud enne 2014. aasta riigikogu valimisi vastava lubaduse ja kutsusid hiidlasigi plaani toetama. Nüüd on asutud lubadusi teoks tegema.
Lubadustest tähtsam on projekti teostatavus-tasuvusuuring – sealt peaks selguma, mis see muusika maksma läheb, kes maksab ja kas leidub ka piisavalt kasutajaid. Ühtteist on juba uuritud, pärast trassi paika saamist saab ehk ka täpsema hinnasildi külge panna.
Hiiu maavanem Riho Rahuoja ütles, et tema on olnud Riisipere–Rohuküla rongiühenduse tuline pooldaja. Võrdluseks tõi ta näite parvlaevaliiklusest – mida paremad laevad ja tihedam sõiduplaan, seda rohkem Hiiumaale suvekodusid ehitatakse ja pikemaid nädalalõppe siin veedetakse.
Teisalt on kriitikuid, kes ütlevad, et paremad ühendused viivad veel viimasedki maaelanikud linna, mõttekam oleks kohapeale töökohti luua.
Loomulikult on Elroni eeskuju innustav – ilusad, vaiksed rongid, puhtad vagunid, soodne hind. Aga siis hakkavad protestima bussifirmad, et neil pole enam piisavalt reisijaid ja miks rongiliiklust rohkem doteeritakse…
“Ilma poliitilise toetuseta seda ei tule, sest puhtmajanduslikud argumendid jäävad nõrgaks,” nentis maavanem. Ja meenutas, et eelnimetatud raudteelõiku ei suudetud isegi Eesti transpordi arengu-
kavasse sisse suruda.
“Keegi ei ole ka suutnud välja arvutada selle projekti sotsiaalmajanduslikke aspekte ja eksperimendiks on see natuke liiga kallis,” märkis Rahuoja.
Hiiu Leht leiab, et sõltumata sellest kui helesinine see unistus ka ei tunduks, tasuks meil planeeringuprotsessis siiski kaasa mõelda. Nii et mingem ikka Lääne maavalitsuse veebilehele ja täitkem see küsitlus ära. Juhuks kui see utoopiline plaan tõeks saab.
5. jaanuar 2016