Vaatamata sellele, et praegu Hiiumaa liini teenindavad vanad parvlaevad on otsekui hüpe ajalukku, paistab majandus- ja kommunikatsiooniministeerium sellega leppivat. Vedajale OÜ Väinamere Liinid saab riigilt vanaraua eest peaaegu täies mahus reisitasu.
Saaremaa Laevakompanii laevastiku vanimad parvlaevad Regula ja St. Ola ehitati 1971. aastal Saksamaal. Ja nende eest makstakse sama suurt reisitasu kui kaasaegsete parvlaevade Hiiumaa, Muhumaa ja Saaremaa eest. Vaid 20 protsenti reisitasu vähem makstakse ettenähtust väiksema, aastate poolest küll noorema, kuid veelgi väiksema asenduspraami Harilaid eest.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi avalike suhete osakonna juhataja Rasmus Ruuda ütles Meie Maale, et “kõik vastab hetkel lepingulistele tingimustele”.
Kui Hiiumaad maismaaga ühendavalt liinilt äravõetud parvlaev Hiiumaa mahutab 600 reisijat ja 160 sõiduautot, siis Rohuküla–Heltermaa liinil praegu kurseeriv Regula mahutab vaid 400 reisijat ja
105 sõiduautot ning teine seda liini sõitev St Ola 480 reisijat ja 110 sõiduautot.
Saaremaa Laevakompanii omanikule kuuluvas ajalehes Saarte Hääl edastati Ruuda selgitus, et olenemata sellest, kas laeva mahutavus on 400 või 600 liinimeetrit, makstakse vedajale reisitasu samas mahus.
Niisiis olenemata vanade aluste pidevatest riketest, ebamugavustest ja vähesest mahutavusest vastab kõik lepingutingimustele ja hiidlastel-saarlastel poleks nagu mõtetki kaevelda ühenduse üle mandrimaaga. Ministeeriumi meelest on ju kõik korras!
Kas tõesti peame ootama seni, kuni kõik oma aja ära elanud praamid läbi roostetavad ja seni doteerime laevaliiklust täie rauaga? Miks küll?
24. november 2015