Jälgi meid
Tüür bänner

JUHTKIRI

Kelle au, kelle häbi

Eile hommikul postitas OÜ TS Laevad oma FB grupis pildi proovisõitu tegevast parvlaevast Leiger. Lisatud oli kommentaar: “Ilus vaatepilt, kas pole?” On küll ilus, aga uudis, mis ilmus samale lehele päev varem, varjutab selle.
Täiesti jabur, kuidas ärimees Leedol õnnestub ikka ja jälle riigile müts silmini pähe tõmmata. Osta 26aastane laev 2 miljoni euroga ja müüa see pärast 19 aastat kasutamist riigiettevõttele maha kahe-kolmekordse hinnaga…
Tahaks uskuda, et OÜ TS Laevad soetatud Regula (kiirostu)hind on tõestus selle kohta, et saarte laevaliinidele sobivaid laevu tulebki otsida tikutulega.
Ehk kaalusid ostjad laeva hinda ja riigipoolset trahvi, mis ähvardab juhul, kui 1. oktoobriks pole liinil nelja alust ja varulaeva ning leidsid, et teine on kulukam.
“Äri on äri,” võiks öelda ehk juhul, kui tegemist poleks riigi rahaga. Paraku on raske aru saada neist, kes parastavad “rumalat” riiki ja õigustavad “nutikat” ärimeest. Kas põhimõte “võta sealt, kust võimalik ja nii palju kui võimalik”, on ikka see, mida eeskujuks tuua?
Leedo parastamine ja näpuga näitamine ministrite suunas on ehk õigustatud Partsi puhul. Endine majandusminister Juhan Parts avaldas meedias seisukoha, et Regula ostmine on piinlik ja mõttetu vanaraua soetamine. Miks ta ise riigile uute parvlaevade soetamisega nii pikalt venitas ja asja hapuks laskis minna, sellest Parts targu ei räägi.
Palo käitus ainuvõimalikul viisil selles halvas olukorras, mis Partsi venitamistaktikast oli tekkinud ja andis vastu nina Leedole, kes arvas, et hanke tingimused talle ei kehti.
Leedo on hanke kaotamise järel kohtusse kaevanud kõik, mida kaevata annab. Üks, kõige suurema nõudega kohtuasi on väidetavalt õhus. Seni kaotanud peaaegu kõik kohtuvaidlused, sai ta nüüd võidu…
29. juuli 2016

Veel lugemist: