Detsembri algul avalikustatud PISA tulemused tõid Eesti haridusrahvale rõõmusõnumi ja tõestasid meie põhikoolilõpetajate teadmiste maailmaklassi.
Loodusteadustes jagas eesti Soomega Euroopas esimest-teist kohta, maailmas kuuendat kohta, matemaatikas ja funktsionaalses lugemises olid Eesti õpilased neljandad ja maailmas 11. kohal.
Õpetajate Lehes ilmunud artiklis selgitati, et missugust nõksu kasutas Hiina. Nimelt osalesid Hiina majanduspiirkonnad testis iseseisvalt ja just sellepärast lõikavad PISA esikümnes loorbereid.
Kui samal põhimõttel lisada tabelisse eesti maakonnad, oleksid näiteks hiidlased matemaatikas maailmas kuuendal ja saarlased lugemises teisel kohal.
Haridus- ja teadusministeerium analüüsis tulemusi põhjalikumalt ja edastas kõigile koolidele detailsema info. Saadud numbrid sättis Kärdla ühisgümnaasiumi direktor Ivo Eesmaa riikide edetabelisse (pildil) ja sai tulemuseks, et Kärdla kool võistleb edukalt Šanghai, Singapuri ja Hongkongi õpilastega.
Haridus- ja teadusministeeriumi välishindamisosakonna nõunik Maie Kitsing, kes on Eesti esindaja PISA nõukogus, tunnistas Õpetajate Lehele, et kui Tartumaa tulemused on parimate hulgas ilmselt tänu linna tugevatele koolidele ja ülikooli lähedusele, siis Hiiu- ja Saaremaa õpilaste väga häid tulemusi ei oska ta seletada.
Ta oletas, et võib-olla on põhjus selles, et tublimad ei saa saarelt suurlinnadesse ära joosta, meri on ju vahel? Või on edu taga õpetajad, kes on tublit tööd teinud kõigis kolmes kirjaoskuses?