Eesti õpilasesinduste liidu juht Andreanne Kallas ütles, et hea tulemus PISA testis ei võrdu automaatselt hea haridusega. Temaga saab ainult nõustuda.
PISA test keskendub peamiselt kvantitatiivsetele tulemustele hariduses, ei anna üldist pilti haridussüsteemi kvaliteedist ega tohiks jääda ainsaks kriteeriumiks.
Õpilasliit leiab, et hariduse edukuse hindamine peaks olema suunatud senisest rohkem kvalitatiivsetele meetoditele nagu koolirõõm, väljalangevus ja edasine haridustee. Võtmeks kõrgekvaliteedilise hariduseni nimetas Andreanne Kallas head ja sõbralikku õpikeskkonda, sest vaid nii tunnevad õpilased end koolis turvaliselt ja motiveeritult.
Nii annab PISA test väärtusliku andmekogumiku, “kuid sellel ei tohiks olla suurt osakaalu meie haridussüsteemi debatis, tõlgendades, et head tulemused võrduvad hea haridussüsteemiga”.
Kõigil meil on ju hea meel, et Eesti, sh Hiiumaa õpilased on tulemustelt maailma tipus, kuid nõustuda tuleb õpilasliiduga, et kõrgetele testitulemustele tuleks eelistada õpilaste heaolu.
Jääme siis huviga ootama järgmise aasta aprillis avalikustatavat analüüsi õpilaste heaolu kohta ning tuleva aasta sügisel avaldatavat meeskondlike probleemilahenduse oskuste uuringu tulemusi.
Loodame, et need on meie jaoks sama rõõmustavad kui PISA 2015.
9. detsember 2016