Tänavuse Kärdla Purjutuuri viimasele etapile startis tugevas puhangulises tuules viis jahti, finišeeris neli, aga esikolmik jäi samaks.
Neljapäeval viimast etappi sõitnud jahid sattusid Kärdla sadama lähistel kokku treenivate surfaritega. “Meie ukerdasime purjekatel jalus,” selgitas üks surfareist, kes ise päris jahtide teele ei sattunud. “Nad sõitsid mingit ringi, tulid merelt, tegid sadama juures tiiru ja läksid merele tagasi ja meie olime täpselt nende ümberpööramiskohas,” kirjeldas ta olukorda. Õnneks suudeti puhangulisele tuulele vaatamata kokkupõrget vältida ja kõik lõppes hästi.
Valentinal murdus mast
Kaugeltki kõigil nii hästi ei läinud. Enne eelpoolkirjeldatud seika murdus ühel jahil, Raul Randmaa Valentinal mast ja neil jäi sellelt etapilt tulemus kirja saamata. Jahtklubi Dago kommodoor Meren Tamm ütles, et see oli esimene kord, kui tuuril midagi sellist juhtus. “Arvan, et selle intsidendi tõttu jäid nad kahjuks ilma ka kolmandast kohast,” sõnas Tamm.
Võitja selgitamisel läks arvesse seitse etappi. Peale mahaviset tulemus ei muutunud – seni liidrikohal püsinud kapten Rauno Pielbergi Celia võitis 38 punktiga. Teine oli mulluse Purjutuuri võitja, Einar Aru Dolly 28 punktiga ja kolmas Olev Oolupi Bacchus 20 punktiga.
Kui Celia ja Dolly on kaasa teinud kõik kaheksa, siis Bacchus vaid kolm etappi. “Nad lihtsalt on teinud nii head tulemused,” märkis Tamm.
Esimest korda autasustatakse uute regattide, Kärdla Purjutuuri ja Dago regati võitjaid jahtklubi purjetamishooaja lõpupeol. Suur purjetamispidu peetakse 26. oktoobril Kärdla sadamas Yachts Service hallis.
Purjutuur kasvab
Kokku osales tänavusel Kärdla Purjutuuril üheksa jahti, mullusel neliteist. Kommodoor Tamm ütles, et jäi osalejate arvuga rahule ning tänavune aasta ei ole võrreldav eelmisega.
“Eelmise aasta koondtabelisse läksid kirja absoluutselt kõik, ka need, kes ühe etapi kaasa tegid, aga sel aastal tegime reeglitesse muudatuse ja neid, kes osalevad vaid korra, käsitleme külalisalustena,” selgitas ta. Nii oligi võistlejaid tänavu sisuliselt sama palju kui mullu.
Etappe oli tänavu kaheksa, mullu kuus. Tamm rääkis, et osalejad käisid välja mõtte, et tuuritada võiks rohkem, lausa iga nädal: “Kuna korraldan seda täielikult vabatahtlikuna, siis praegu pole sellist koormust omale veel võtnud, samas ei välista ma, et kunagi, näiteks ülejärgmisel aastal saab see iganädalaseks nagu näiteks Tallinnas või Pärnus.”
Mõõdukiri kohustuslikuks
Nii sel kui eelmisel aastal peeti Purjutuuril jahtide arvestust ESTLYS süsteemi järgi. Samas ei olnud Eesti jahtklubide liidu ametliku mõõdukirja puudumine regatil osalemisel takistuseks. Alles järgmisel hooajal plaanitakse mõõdukirja nõue kohustuslikuks seada.
Tamm ei usu, et see nõue vähendaks regatil osalemise võimalusi, sest sel aastal tehti selle eesmärgi poole liikudes juba ära suur töö. Kevadel tehti mõõtmised ja jäänud on vaid paar tuuril osalevat jahti, millel kehtiv mõõdukiri veel puudu.
Kärdla Purjutuuri korraldajad tahavad tutvustada purjetamist kohalikule kogukonnale, kutsudes ka sõpru ja merekaugemaid inimesi meeskondadega liituma.
Võistlusseeria nimepanekul saadi inspiratsiooni hiiu keelest, milles purjetamise kohta öeldakse “purjutamine” ja purjede kohta “purjud”.