8.–13. oktoobrini kohtusid rahvusvahelise Euroopa Liidu hariduskoostöö programmi Erasmus+ kaasrahastatud projekti “Meediatekstide kriitiline tõlgendamine” koordinaatorid Kreekas Kalamatas. Kolmandal koostöökohtumisel osalesid partnerriikide õpetajad ja koordinaatorid. Hiiumaa gümnaasiumist õpetaja Milvi Tikka ja allakirjutanu.
Kohtumine oli hästi organiseeritud ning koos panime paika 2017/2018 projektiaasta kava ja töökorralduse. Ateenas külastasime Skai televisiooni ja raadiojaama, Acropolise muuseumi, Kreeka politsei küberkuritegevuse üksust, kus kuulasime loengut ja nägime esitlust internetis varitsevatest ohtudest.
Kalamatas toimus ka rida huvitavaid ja asjakohaseid töötubasid. Iga riigi delegatsioon näitas õpilaste poolt ettevalmistatud esitlusi, milles nad võrdlesid ühiskonnale oluliste teemade käsitlemist kvaliteetajalehtedes ja tabloidides. Õpilastel tuli analüüsida üht rahvusvaheliselt olulist teemat; üht oma koduriigi jaoks olulist teemat ja üht kohaliku tähtsusega uudist. Presentatsioonid ja artiklite analüüs on osa projekti väljundist ja seatud eesmärkidest.
Projekt, mille inglisekeelne nimi kõlab “Understanding and Critical Media Literacy” erineb kooli varasematest rahvusvahelistest projektidest, kuna tegemist on strateegilise koostöö projektiga. See tähendab haridusasutuste rahvusvahelist koostööd, mille käigus jagatakse kasulikke kogemusi ning lahendatakse eri haridusvaldkondade probleeme ja püstitatud ülesandeid.
Strateegiline koostöö toetab innovatsiooni ja Erasmus+ strateegilise koostöö peamised eesmärgid on:
•koostöö edendamine Euroopa partneritega, üksteiselt õppimine ja kogemuste vahetamine;
•uuenduslike ja vajalike lahenduste või toodete loomine, ellurakendamine või ülevõtmine hariduses.
Meie projekti puhul on tegemist tootele suunatud koostööprojektiga, mille eesmärk on raamat ehk õppematerjal, mis koosneb 45 koolitunni materjalist ja käsitleb erinevaid meediateemasid.
Projekti mõte sai alguse sellest, et lisaks spetsiifilistele aineteadmistele ja oskustele on muutuvas ühiskonnas tekkinud vajadus teistsuguste oskuste järele. Nendeks on kriitiline mõtlemine, info usaldusväärsuse hindamine, toimetulek digitaalmaailmas ja digitaaltehnoloogia rakendamine elus ette tulevate probleemide lahendamiseks, suurem koostöövajadus jms.
Õppematerjali valmimisele aitavad kaasa projekti partnerriikide õpilased, kes koos õpetajatega loovad õppevahendi, mis on innovaatiline, kasutab erinevaid tehnoloogilisi võimalusi, on põnev, mõtlemapanev, arendab kriitilist mõtlemist, arusaamist meediakeelest ja loovust, aga käsitleb ka erinevaid ühiskonnaprobleeme ja aktuaalseid teemasid.
Sel õppeaastal ootab meid ees veel kaks projektikohtumist: veebruaris Rumeenias ja aprillis Hispaanias.
Maris Nõmmik-Kärtner
Projekti koordinaator