Täna on Kärdla lennuvälja liiklusala renoveerimise riigihanke pakkumuste esitamise tähtaeg, homme täitub Transaviabaltikal teine tööaasta Eesti suursaarte lennuliinidel.
Lennuvälja ehitustööde käigus renoveeritakse lennukite liiklusala asfaltkatend ja lennuvälja tuledesüsteem, uuendatakse katendite markeeringud ja paigaldatakse GNSS lähenemissüsteem.
Uus süsteem võimaldab lennukitel maanduda kuni 300 jala kõrgusel asuvate pilvede korral. Seni oli piiriks 400–500 meetrit, kuna lennuväljal puudus lähenemissüsteem, mis abistaks lendurit lennuki maandamisel madalpilvituse või udu korral.
Lennuvälja ehitustööd algavad 1. augustil ja hankedokumendis on kirjas ka lõpptähtaeg, 30. september.
Mullu mais eraldas vabariigi valitsus Kärdla lennujaama maandumistingimuste parendustöödeks 1 miljon eurot.
Transaviabaltika üllatab
Leedu lennuettevõttel Transaviabaltika täitub kolmapäeval teine aasta regionaallendude teenindamisel – sel puhul teeb lennufirma reisijatele üllatusi.
“20. juunil, mil täitub teine lennuaasta, on meil pardalolijatele varutud ka pisike üllatus – tasub uudistada istmel istudes ka enda ees olevat istmetaskut,” soovitas lennuettevõtte esindaja Rene Must.
Musta sõnul on kaks aastat läinud vastavalt kavandatule ja suuri üllatusi ei ole esinenud. “Head meelt valmistab, et lennureisijaid jõuab pardale järjest enam ja õhutransport on püsielanike poolt hästi vastu võetud,” rääkis Must. Positiivsena tõi ta esile, et ka Kärdla lendudel on üha rohkem reisijaid.
Must märkis, et võrreldes Kuressaare lennuväljaga on Kärdla lennuväljal oluliselt rangemad ilmastikust tingitud miinimumnõuded lennuki maandumiseks, kuna siin puudub täppislähenemisseade. Selle tõttu on nii talvel kui varakevadel ilmastikuolude tõttu tulnud arvukalt lende tühistada.
Lennuettevõtte esindaja ütles, et juba kaks aastat tagasi, kui lendude teenindamisega alustati, oli teada, et Kärdla lennuväljal maandumine on ilmastikutundlik. “Eks me lootsime ikka, et ilm sedavõrd palju meile ninanipsu ei mängi, kuid seda on paraku omajagu ette tulnud,” ütles Must.
Õnneks oli maikuu lennuliiklus mandri ja suursaarte vahel suurepärane ja möödus probleemideta. Ilus ilm soosis lendamist ka Kärdlasse. Ei liinil Tallinn–Kuressaare–Tallinn ega Tallinn–Kärdla–Tallinn ei jäänud ära ükski lend, ka hilinemisi ei olnud.
Nii teenindas lennufirma mais Tallinn–Kärdla–Tallinn suunal kokku 54 lendu, reisijaid oli 931 ja lennuki keskmine täituvusprotsent 45.
Tallinn–Kuressaare–Tallinn suunal teenindati samuti 54 lendu, reisijaid oli Kuressaare suunal 1618, lennuki keskmine täituvusprotsent 79.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi leping Leedu ettevõttega Transaviabaltika kestab järgmise aasta 31. maini.
Esimene lend, mis taastas lennuühenduse suursaartega, startis 2016. aasta 20. juuni varahommikul Tallinnast Kärdlasse.
Juunis võib lennukite istmetaskutest leida üllatusi ja mõlemal liinil toimuvad lisalennud.