Connect with us

Transport

Kõrvalised tegevused kaotavad juhi roolist

repro
Uuringud kinnitavad, et rool ja mobiil ei sobi kokku ja ometi tegelevad autojuhid kõrvaliste tegevustega aina enam.
Maanteeameti uuringust selgub, et viimase 12 kuu jooksul on ligi 70 protsenti küsitletud sõidukijuhtidest sõidu ajal kasutanud mobiiltelefoni. Neist omakorda on mõnda liiklusohtlikku olukorda sattunud lausa veerand.
Kaks kõige levinumat ohtlikku olukorda sattumise põhjust on telefoni kasutamine ja vestlus kaassõitjaga. “Kõrvaline tegevus auto juhtimise ajal on sama ohtlik kui joobes olekus rooli taha istumine,” ütles Põhja prefektuuri liiklusjärelevalvekeskuse juht Hannes Kullamäe pressi­teate vahendusel.
Igal aastal tabab politsei üha enam inimesi, kes sõiduki­juhtimise kõrvalt tegelevad millegi muuga. Just seepärast keskendub Euroopa liikluspolitseinikke ühendav koostöövõrgustik TISPOL 16.–22. septembrini kõrvaliste tegevuste vältimisele autoroolis.
“Püüame selle nädala jooksul inimestele taas kord meelde tuletada, et kuigi mobiilist ollakse liiga suures sõltuvuses mitmete teistegi tegevuste juures, siis liikluses kujutab see endast kõige suuremat ohtu,” ütles Kullamäe.
Mobiilijoove võrdub paari veiniga
Uuringud on näidanud, et kui juht räägib sõidu ajal mobiiliga, muutub tema võime ümbritsevat teadvustada ja tunnetada samaväärseks, nagu oleks ta joonud kaks-kolm klaasi veini.
Juhtimise ajal telefoniga rääkides väheneb juhi fokuseeritud nägemisväli poole võrra. Kirjutades autoroolis sõnumit, on inimese pilk järjest teelt eemal keskmiselt 5 sekundit, ent liikluses võib juba murdosa sekundi jooksul olukord ohtlikuks muutuda.
“Me võtame roolis olekut nagu tavapärast elukesk­konda, milles me oma igapäeva­toimetusi teeme, me ei tee vahet, kas oleme autoroolis ja juhime sõidukit või istume arvutiekraani taga, aga vahe on suur,” ütles maanteeameti ennetus­töö osakonna ekspert Kerli Tallo.
“Teaduslikult on tõestatud, et inimene ei suuda kaht tähele­panu nõudvat tegevust sooritada samaaegselt ja veatult, mistõttu liikluses olles on kahe tegevuse korraga tegemine eriliselt ohtlik,” nentis ta.
Tallo kinnitas, et kõrvaliste tegevuste ohtlikkusele peavad mõtlema kõik liiklejad. Kuna jalakäija ja jalgratturi jaoks on eriti ohtlikud sõidutee ja raudtee ületamine, tuleb alati veenduda teeületuse ohutuses. “Kõrvaklappidega muusikat kuulates või pilk telefonis ringi käies ei kuule ega näe me enda ümber toimuvat,” märkis Tallo.
Maikuus hukkus Tallinnas Veerenni raudteeülesõidu­kohal armastatud näitleja Jüri Aarma. Elroni pardakaamera videost selgus, et Aarma lähenes elektrijalgrattal ülesõidukohale, kuid ta paremas käes oli mobiil, mille tõttu ei märganud ta lähenevat rongi. “Alles mõni sekund enne õnnetust keeras ta pea rongi suunas. Siis polnud enam midagi teha, kokkupõrge oli vältimatu. Rong andis ka veel kaks täiendavat signaali. Aarma suri sündmuskohal,” vahendas Delfi traagiliselt lõppenud õnnetust.

Veel lugemist:

Uudised

Kõrgessaares 30. aprillil avatava käsitöökaupluse avanud neli naist tahavad enda sõnul poe avamisega järgi uurida, kas Viskoosa on ikka nii arenev koht nagu väidetakse. ...

Digileht

Hiiu Leht 26. aprillil Neli naist avavad Viskoosas poe Osa Käina ajaloost sai kaante vahele Kevadist ürdikuningat tuleb tikutulega otsida Maarjakask astub kadakale kannule...

Uudised

Kolmapäeval  Kõpu poolsaare põhjaküljes Palli – Mägipe piirkonnas ja lõunaküljel Kaleste kandis tuvastatud rannikureostuse eemaldamiseks korraldab Hiiumaa vald talgud. Vabatahtlikud on oodatud appi reedel,...

Uudised

Hiiu Lehe toimetuse poole pöörduti küsimusega, miks saeti Käina lähedal elektriliinide alt maha isegi kadakad, ometigi ei kasva ju kadakas kunagi nii kõrgeks, et...