Piletikeskkonna Tpilet andmetel teeb AS GoBus reede ja laupäeva hommikul lisaks Kärdla-Tallinn liinile ka reisi Käina-Tallinn. Muudel päevadel on Käina poolt sõitjatel näiteks valikus minna vara ja hommikuse bussiga Kärdlasse ning seal Tallinna bussile ümber istuda.
Nii mõnelgi Emmaste otsa inimesel on harjumuseks saanud sõita n-ö omade jõududega Suuremõisa ja sealt Kärdla bussile minna. Sõit Õngult võtab keskmiselt 40 minutit. Üsna suureks nöögiks on aga, kui bussis on kohad täis ning peab kas tagasi koju pöörduma, sest seiklusteks pole ei tahtmist ega tervist, või siis edasi sadamasse sõitma, jalamehena praamile minema ning seal mõnd pooltuttavat või võhivõõrast lunima, et kas saaks autoga edasi pealinna. Pöidlaküüdiga sõitmises ei ole midagi ebaharilikku, kuid kui selleks pole julgust ega tahtmist, on see üks igavene peavalu.
Viimasel kontrollimisel ei olnud võimalik Hiiumaalt mandrile Tpileti (https://www.tpilet.ee/) keskkonnas pileteid soetada. Seda, kui täis läheb argipäeva hommikuti Kärdla-Tallinn buss, saab teada alles bussijaamas. Mingi võimalus pilet ette osta aga peab olema, sest esmaspäeva, 3. augusti hommikul kell 8.11 Suuremõisas ootavate inimeste seas oli ühel reisijal etteostetud pilet olemas.
Autosid, millega esmaspäeva hommikul oldi bussile inimesi toodud, seisis parklas kaheksa, ent inimesi, kes soovisid mandrile sõita, oli rohkemgi – vabu kohti oli aga vaid kolm. Positiivne oli, et bussijuht ei pahandanud, vaid selgitas olukorda rahulikult. Ruttu kiirustasid bussi mitte mahtunud inimesed sadamasse, et ikkagi praamile jõuda – lahkeid autojuhte leidub ju igas maailma nurgas, kes pöidlaküüdiga seiklejaid ühest kohast teise viivad, küllap leidsid mandrilesoovijad nad praamil üles.
Au sellised olukorrad Hiiumaa ühistranspordikorraldusele muidugi ei tee.
Kristel Algvere
bussireisija