Sel suvel sai Pritsumajas asuvas turismiinfokeskuses tööd kaks suveabilist, keskuse külastajaid aga oli vähem.
Turismiinfospetsialist Mariliis Aiaste ütles, et sel suvel oli saarel tavalisest rohkem rahvast, kuid Kärdla keskväljakul asuvasse infokeskusesse (TIK) jõudis mullusega võrreldes
22 protsenti külastajaid vähem. “See trend on ootuspärane ning sarnane ülejäänud Eestiga, sest infot otsitakse ja leitakse üha enam veebikanalitest.”
Sellegipoolest olid abilised Aiaste sõnul suvehooajal lausa hädavajalikud. “Oleme suvel avatud seitse päeva nädalas ja ühele inimesele on selline koormus lihtsalt liig,” selgitas ta.
Sügis-talvisel hooajal on Hiiumaa TIKis ametis põhitöötaja ehk Aiaste üksi ja siis on infokeskus esmaspäeviti ja pühapäeviti kinni.
Suveabilistena töötasid Hiiumaa gümnaasiumi õpilane Siiri Talts ja Inglismaa Manchesteri ülikooli üliõpilane Taaniel Palmiste.
Aiaste ütles, et mõlemad tulid turistide nõustamisega väga hästi toime ning neist oli palju abi ka TIKi muude igapäevategemiste korraldamisel: “Meil vedas suveabilistega tohutult!”
Valdavalt siseturistid
See, et Kärdla keskväljak suvel remondis oli, Aiaste sõnul TIKi külastatavust ei mõjutanud, kuna Pritsumaja on igast küljest kergesti ligipääsetav ja hästi nähtav. “Kui peauksest või kõrvaluksest sisenemine oli mingil põhjusel takistatud, avasime külastajatele klaasgalerii uksed,” ütles ta.
TIKi külastajad olid sel suvel valdavalt Eesti n-ö siseturistid, umbes 16 protsenti aga välismaalased, peamiselt lätlased, leedulased, sakslased ja soomlased.
Külastajaid huvitas eelkõige saare vaatamisväärsuste ja söögikohtade info, levinud küsimusteks on ka, kust saab osta suitsutatud kala ja milline söögikoht pakub kalatoite.
Suve menukaimaks müügiartikliks osutus pusa kirjaga “Hiiumaa”.
Elevust põhjustas aga TIKi külastaja, kes rakenduse Google Maps abil Kärdla keskväljakult meteoriidikraatrit otsis. “Nüüd saab sellised külalised õnneks Kärdla meteoriidikraatri mudelväljaku juurde saata,” ütles Aiaste.