Turismifirma Estravel näitab head eeskuju luues Kärdlasse kaks töökohta. Need kaks tublit töötajat asuvad Hiiumaal, aga tegelevad siinsete klientide tellimuste kõrval ka mujalt tulnud päringutega.
Õige lähenemine – teatud ametites pole vahet, kus töötaja istub, sest üle interneti on kõik sihtmärgid ühekaugusel ja info jookseb sama kiiresti.
Ülikiire interneti tooja, EstWin valguskaabel on saarele juba välja ehitatud, kuid kiirteelt tuleks nüüd teha riigi toel ka mahasõidud – ettevõtjad ja üksikisikud neid mahasõite tõenäoliselt kinni maksta ei jaksa.
Igatahes Estraveli näitest võiks eeskuju võtta ka riigiametid – selle asemele, et töötajaid saar(t)elt ära viia, tuleks siinsete töötajate tööpiirkondi laiendada kui kohalikke kliente väheks jääb.
Suur pluss lisaks – büroopinnad on Hiiu saarel kohe kindlasti märksa soodsamad, parkimine tasuta ja ummikuid ka pole.
Kunagi, vist enne kohaliku omavalitsuse valimisi, käis IRL isegi välja idee, et ministeeriumite ja ametite töötajaid võiks hajutada maapiirkondadesse. Kuid sinna see jäi.
Vähemalt pole Hiiumaale ühtki töökohta tagasi tulnud. Vastupidi – riigiettevõte Eesti Energia hoopis lõpetab 1. augustist töölepingu klienditeenindajaga, kes seni Kärdla postkontoris vastu võttis.
Kas poleks talle saanud panna lisaülesandeid telefoniteeninduse näol selle asemel, et töökoht likvideerida?
Miks selle asemel lastakse minema pikaajalise töökogemusega klienditeenindajad. Estraveli puhul oli just peamine argument, et kogenud töötaja on väärtus, kellest ei raatsita loobuda. Elagu ta siis või saarel.
21. aprill 2015