Jälgi meid
Tüür bänner

TERVIS

Kontaktivabad ostud võeti hästi vastu

Coop Hiiumaa juhataja Kaja Antons ütles, et kontakti­vaba ostmist kasutas kohe esimesel nädalal sadakond klienti, ostu laskis koju tuua üle poolesaja kliendi.
“Tellimuste käigus komplekteeritud ostukorvid on koosnenud peamiselt tavatoidust, kus leib, sai, puu- ja juurviljad, piim ning piimatooted, liha ja lihatooted,” loetles Kaja Antons.
Peale eriolukorra kehtestamist hakkas tarbijate ühistu oma Coopi kauplustes pakkuma kontaktivaba ostu teenust: esitad kauplusse tellimuse kas telefoni või meili teel; ostja meilile saadetakse arve; peale arve tasumist kaup komplekteeritakse. Kokkulepitud ajal asetatakse kaup kaupluse väljastuskohta ja klient saab selle kätte ilma kaupluse personaliga kokku puutumata. Teenustasu, mille pood arvele lisab, on 3,50 eurot.
Tormi Konsumist aga sai tellida ka kauba kojukande­teenust, siis lisandus arvele veel 5 eurot. Antonsi sõnul tuli kojukande teenuse pakkumisel esimestel päevadel ette küll mõningaid ootamatusi: “Üsna pea said protsessid toimima ning kauplused on uue teenuse osutamisega väga hästi hakkama saanud.”
Müügitulu väiksem
Kui kontaktivaba ostmine on hiidlaste poolt hästi vastu võetud, siis Hiiumaa Köök ja Pagar on kõvasti käivet kaotanud. Võrreldes möödunud aasta märtsiga on ettevõtte müügitulu 8 protsenti väiksem. Kõige enam on vähenenud kookide, tortide, magustoitude ja valmistoitude tootmismahud.
“See on ka mõneti aru­saadav, sest pikalt kodus viibides varutakse kauplustest tooraineid, toidukorrad valmistatakse ise ning kuna sündmusi ei tähistata, siis on ka kodused pidulauad tagasihoidlikumad,” nentis Antons, et vähenemise põhjused on mõistetavad.
Käibe ja töömahtude vähenemine on toonud kaasa ka tööprotsesside ümber­korraldusi mõningatel ameti­kohtadel. Näiteks Mandri-Eesti kauplustes kehtivatele müügiesindajatele seatud tegevuspiirangute tõttu koondas ettevõte mandri toote­esitleja ametikoha.
Meetmed töötajate ja klientide kaitseks
Nii kauplustes kui toidu­tootmises on tarvitusele võetud kõikvõimalikud meetmed, et inimeste tervis oleks hoitud ning kaitstud saaks nii personal kui kliendid. Kauplustes on müüjad varustatud ühekordsete kinnaste ja visiiridega, on tehtud täiendavaid kulutusi igapäevasele korrashoiule, täiendavalt desinfitseeritakse pindasid ning riskirühma kuuluvatele töötajatele võimaldatakse lisapuhkepäevi. Väga oodatakse lisaks näomaske, mida napib üle kogu riigi.
Juhataja tõdes, et seni kasutusele võetud meetmed on töötanud: “Teeme oma meeskonnaga kõik, et see nii ka jääks. Loodame, et ka kliendid peavad seatud reeglitest kinni, sest vaid nii saame üheskoos tavaolukorda naasta võimalikult ruttu.”

 

COOPi kojuvedu
Lihavõttenädalal toimub Coopi viimane kontaktivaba kaupade kojuvedu neljapäeval, 9. aprillil. Kaupade ja kojuveo tellimuse saab esitada Tormi Konsumisse tööpäeva jooksul kella 8–16ni telefonil
5168 110 või meili teel tormi@hiiumaa.coop.ee
Suurel reedel, 10. aprillil pakub Coop kontaktivabade ostude komplekteerimist kuni kella 13ni.

Selveri RÄNDPOOD
Endiselt sõidab ka Selveri poebuss. Kuna selle kitsas ruum ei suuda aga tagada piisavat vahemaad inimeste vahel, siis oste saab rändpoest teha ostunimekirjaga. Läbimõeldud ostunimekirja saab ulatada poebussi teenindajatele, kes kauba komplekteerivad. Bussi sisenemine toimub vaid ühekaupa ainult kauba eest maksmiseks.
Nimekirja koostamiseks vajalik paber ja pliiats on olemas ka poebussis.
Rändpoe liikumist on võimalik jälgida ka reaalajas veebi­lehelt https://app.ecofleet.com/seeme/?
Pühade ajal liigub poebuss oma tavapärases graafikus.

Veel lugemist: