Laupäeval naases Rostocki reisilt Orjaku kodusadamasse purjelaev HiiuIngel. Tagasi tulles püstitati kiirusrekord – ainult purje all sõites pakstaaktuules 10 sõlme.
HiiuIngli pardal madrusena viibinud Ain Tähiste sõnul on see purjelaeva kohta väga hea kiirus. Esimese kiirusrekordi püsitas HiiuIngel, sõites Warnemündest Bornholmi.
“Laev on väga hästi projekteeritud ja ehitatud,” ütles Tähiste. Ta lisas ka, et HiiuIngel sõidab tasakaalustatult, mis tähendab, et kui purjed üleval ja kurss hea, ei pea teda nii väga roolima. “Laev on tulnud tõesti väga hea välja ja sõidab hästi nii purje all kui kombineeritult purje ja masina jõul,” jagus Tähistel vaid kiidusõnu.
Reisil Rostocki oli HiiuIngli kapteniks Andrus Padu. Tegelikult on meeskonnas Tähiste sõnul neli paberitega väikelaevajuhti. “Seekord oli kapten Andrus, aga kui tema olla ei saa, on keegi teine neljast,” ütles Tähiste
Tormivarjus ootama ei pidanud
HiiuIngel alustas reisi Saksamaale Rostocki 11. juunil ja jõudis tagasi Orjakusse laupäeval. “Ilmaga oli nii, et selle reisi jooksul oli kaks kurja ilma perioodi – meil vedas, saime kõigi eest varem sihtkohta jõutud,” rääkis Tähiste.
Reisi algusest Rostocki linna saatsid laevameeskonda päikeselised ilmad. “Jõudsime päev enne tormi Rostocki, alles järgmisel päeval läks paras tuulemäsu lahti.” Tähiste sõnul oli tuul järgmisel päeval peale nende saabumist koguni nii tugev, et ähvardas lõhkuda Hansapäevade pealava konstruktsioonid ja turvakaalutlustel otsustati ära jätta suur avamine sümfooniaorkestriga. “Meie olime selleks ajaks aga juba ilusasti sadamas ja meil polnud häda kõige vähematki.”
Olles teel tagasi kodu poole, oli HiiuIngel Gotlandi kirdetipu juures Herrviki sadama lähistel, kui ilmateade näitas, et peale keskööd pöördub tuul 180 kraadi ja tugevneb. “Me panime aega viitmata kohe üle mere sõitma,” rääkis Tähiste. Algselt plaaniti jõuda Kõpu majaka kanti ja pandi selle järgi paika ka kurss. “Kui vastu hommikut see tuule pööramine peale tuli, olime Irbe väinas ja otsustasime, et turvalisem ja mõnusam kõigi jaoks on sõita piki Saaremaa lõunarannikut,” nentis Tähiste, et iga kord pole kõige otsem tee kõige lühem.
Saaremaal olles peatus HiiuIngel kolmeks-neljaks tunniks Roomassaare sadamas. Orjakusse jõudis laevameeskond laupäeva hommikul mõni minut enne kella kümmet.
“Meil õnnestus kõiki kangemaid tuuli ennetada ja me ei pidanud ühtegi tormipäeva sadamas olema ja ilusat ilma ootama,” oli Tähiste rahul.
HiiuIngli meeskond pikalt koju puhkama ei jää. Mullu valminud ajalooline koopialaev – kaljas – on kutsutud juba ka Tallinna merepäevadele, mis kestavad 13.–15. juulini. “Peale seda teeme ilmselt paar merereisi ümber Hiiumaa, kus siis saavad ka huvilised meiega liituda,” rääkis Ain Tähiste. Sellest, millal hiidlased Ingli tiivul vee kohal lennata saavad, lubas ta kindlasti eraldi teada anda.