Sügisel avatud Nutispordi internetikeskkonnas viidi äsja läbi matemaatikaalane võistlus, mille avaetapil esinesid silmapaistvalt hästi Hiiumaa koolide õpilased.
Kuna võistluskeskkond avati alles sügisel, siis oli kõikidel koolidel võrdne stardipositsioon. “Sellest võib teha järelduse, et hiidlaste matemaatikaalased teadmised ongi vabariigi tasemel silmapaistvalt head ja pole põhjust midagi häbeneda,” arutles Emmaste põhikooli matemaatikaõpetaja Margus Sõmer.
Kõige nooremate arvutajate seas võitis esimese etapi Kärdla ühisgümnaasiumi (KÜG) 1. klassi õpilane Toomas Sõmer, kes kogus naturaalarvude kirjutamisel 9152 punkti. Hiiumaa edu kinnistas 157 võistleja seas teise kohaga Emmaste põhikooli (PK) õpilane Veronica Ellermäe, kelle tulemuseks oli 8866 punkti.
2.–3. klasside arvestuses oli parim 9140 punktiga Meelis Sõmer (KÜG), kellel oli naturaalarvude liitmisel ja lahutamisel 388 konkurenti.
Sama liiki ülesannete lahendamisel tehti 4.–5. klassi arvestuses kaks märkimisväärset tulemust. Lihtsama taseme võitis Emmaste PK õpilane Aveliin Post 352 võistleja seas 8778 punktiga. Raskemal tasemel oli Käina kooli õpilane Annabel Nigu 519 võistleja seas 8306 punktiga kolmas.
Ka koondarvestuses olid Hiiumaa koolid edukad. Vastavalt õpilaste arvule jaotati koolid kolme kategooriasse ning väikseimate seas võitis avaetapi ehk minikarika Emmaste PK. Suuremõisa lasteaed-põhikool oli kuues. Samal kohal oli ka Kärdla ühisgümnaasium maksikarika ehk suurte koolide seas. Käina kool teenis aga teise koha midikarika arvestuses.
MTÜ Nutisport loodi enam kui kahe aasta eest eesmärgiga korraldada Miksikese keskkonnas pranglimise vabariiklikku ja rahvusvahelist võistlust. “Paraku pärast esimest aastat meie koostöö Miksikesega katkes ning edasiminekuks tekkis vajadus luua midagi uut,” selgitas MTÜ Nutisport juhatuse liige Margus Sõmer.
Kuna matemaatikas on võrreldes teiste õppeainetega lihtsam luua juhuslike algandmetega ülesandeid, siis sellele Nutisport ka keskendus. Eelmise õppeaasta jooksul koostati ülesandeid põhikoolimatemaatika kohta. Sõmer ütles, et edaspidi lisandub ka uusi harjutusi.
Harjutuste mõte on, et nii õpetajal kui ka õpilasel oleks igal ajal võimalik korrata varemõpitut, aga harjutada ka hetkel õpitavat. Erinevalt õpiku- ja TV-harjutustest need ei kordu ja varieeruvad rohkem.
Selge on, et kõigi jaoks ei ole matemaatika elementaarselt lihtne. Sel eesmärgil on harjutustel erinevad tasemed ning ka võistlused toimuvad kahes grupis, kus eri raskusastmega ülesanded.
“Õpilaste tehtud vead salvestuvad, mistõttu õpetajal on soovi ja huvi korral võimalik vaadata, milliseid vigu õpilane mingi ülesande juures teeb,” tõi Margus Sõmer välja võistluse kasuteguri õpetaja jaoks.
Hergo Tasuja