Connect with us

Transport

HiiuIngel osaleb esimese Eesti purjelaevana maailma suurimal purjeregatil

halulaev.ee
Hiiumaa halulaev Hiiu­Ingel osaleb Tall Ship Race 2021 võidu­sõidul. Varem on Eestist sel regatil osalenud avamere­jahte, aga on üleüldse esimene kord, kus Eesti lipu all seilav suur purjelaev võtab osa regatist, mida võiks tituleerida suurte purjekate maailma­meistrivõistluseks, teatab Ain Tähiste.
Võidusõit tuleb pikk ja kahtlemata väsitav. Merele tuleb minna kohe peale jaanipäeva ja koduranda jõutakse tagasi juulikuu lõpuks. Kui tuleb tuulevaikus või ebasoodsast suunast tuul, peab ära kannatama. Ka tugevad tuuled ning kõrged lained panevad meeskonna oskused proovile.
HiiuIngli meeskond on eelmistel hooaegadel omandanud üksjagu oskusi ja kogemust, tulla toime igasugustes oludes. Möödunud sügisel Helsingis sõidetud Terva­saaren Tynnyri regatil pidi nii mõnigi kiirem raapurjestusega laev leppima asjaoluga, et HiiuIngel libises nende eest üha kaugemale.
Laev on jätkuvalt heas korras ja võidusõiduks valmis. Regati eel tuleb siiski teha lisainvesteeringuid turva­varustusse ja hankida täiendav kindlustuskaitse.
Koroona-taud on tühistanud hulgaliselt mitmesuguseid ettevõtmisi, ei ole võimalik prognoosida, mis täpselt juhtub eeloleval suvel. Praeguse seisu kohaselt Tall Ship Race toimub. Esmakordselt regati ajaloos on üheks ametlikuks sihtsadamaks Tallinn.
Tall Ship Race on olnud kombinatsioon merekultuuri tutvustamisest, spordist ja noorte kaasamisest. Tavareegliks on olnud, et pooled meeskonnaliikmed peavad olema noored, 15–25aastased. 2021. aasta võidusõidul seda reeglit muudeti, kuid jätkuvalt soovitatakse kaasata võimalikult palju noori.
Meil on võimalus komplekteerida terve meeskond – mis ühtlasi oleks ka Eesti koondis sellel purjetamisformaadil – hiidlastest. Tõsi, see nõuab pingutust ja panustamist ja mitte ainult meeskonna­liikmete ja lapsevanemate poolt.
Kevad tuleb mühinal, viimased jääriismed sulavad meie purjelaevade ümbert ja varsti saab teha esimesi mereretki.
The Tall Ships Races 2021 purjeõpperegatt toimub 27. juunist kuni 3. augustini Läänemerel, peatudes sadama­linnades Klaipeda-Turu-Tallinn-Maarianhamina-Szczecin. Tallinnas peatub regatt 15.–18. juulil. Õpperegati eesmärk on kaasata ja õpetada noori ning juhtida tähelepanu merekeskkonna hetkeolule ja loodussäästlikkusele.
The Tall Ships Races ajalugu
Esmakordselt alustati purjeõppe avamereregattide korraldamist 1956. aastal, mil ajaloolistel purjelaevadel seilati Suurbritanniast Torbayst Portugali Lissaboni.
Avamerevõidusõiduga sooviti hoida elus ja säilitada ajaloolisi purjelaevu ning mere­traditsioone. Kohustuslikus korras pidi vähemalt pool meeskonnast olema 16–25aastased noored, kes saavad regatil purjetades võimaluse, omandada nii mere- kui purjetamiskogemust ning elutarkust ja oskusi meeskonna­tööks.
Algselt toimus regatt kord kahe aasta jooksul ning kandis nime Operatsioon Puri. Perioodil 1973–2003 korraldati regatti igaaastaselt. Toona oli võistluse nimeks pea­sponsori järgi Cutty Sark Tall Ships Race. Sel perioodil, aastal 1992, väisas Tall Ships Races laevastik ka Tallinna. Rahvusvaheline purjeõppe organisatsioon Sail Training International seisab hea selle eest, et harida noori läbi purjetamise ja merelise kogemuse ning innustada neid edaspidises elus tegelema nii purjetamise kui merendusteemadega laiemalt.
The Tall Ships Races on maailma suurim purjeõppelaevade regatt, mis meelitab igal aastal sadamaisse purjekaid uudistama sadu tuhandeid inimesi. Regati laevastik koosneb suurtest purjelaevadest, ajaloolistest purjekatest ning kaasaegsetest ookeanijahtidest. Igal aastal on suure laevastiku koosseis erinev, sõltudes tihti ka näiteks regatti võõrustavate sadamate asukohast. Regatt koosneb kahest kuni kolmest avamere võidusõidust, kus selgitatakse välja laevastiku kolm kiiremat purjekat.
Regatil osaleb igaaastaselt ligi 10 000 noort 30–40 riigist. Noored meresõitjad valitakse oma kodumaal välja sadade soovijate seast ning nii mõnigi neist teeb sel regatil alles oma elu esimest meresõitu. Õpperegatil osalemine annab noortele kogemused meeskonnatööks, paneb proovile uutes ja üllatuslikes oludes ning viib seiklustesse, kust saab oskused ja sõbrad terveks eluks.
2007. aastal oli The Tall Ships Races nomineeritud Nobeli rahupreemia kandidaadiks.
Lähem teave tänavuse regati kohta kodulehelt: https://www.tallshipstallinn.ee/regatt

Veel lugemist:

Galerii

Traditsiooniliselt 1. mail peetava Kärdla päeva põhiürituseks kujunes linnajooks, mille võitsid Karl Johan Kastein ja Anni Kingsepp. Kultuurikeskuses peeti endise linnapeade osavõtul visioonikonverentsi ning...

Nööbist kinni

Kes tohib Hiiumaa vallavalitsuses kasutada kütusekaarti? Kas osavallavanematel on kütusekaart? Kas varasemalt (enne Aivar Viidiku juhtumit – R.V) on täheldatud kaartide väärkasutamist? Kuidas on...

Uudised

Neli aastat pole vald ohtlike jäätmete kogumisringi tellinud ja nüüdne osutas, kui suur vajadus tegelikult sellise teenuse järgi on, sest autod said enne täis,...

Digileht

Hiiu Leht 03. aprillil Eiffeli eelkäija sai 150 Ohtlike jäätmete ringil jäi ruumist puudu Kas osavallavanemal peaks olema kütusekaart? Kaks naist loovad Kärdlas ilu...