Aeg lendab linnutiivul ja Käina kooli 9. klassi õpilased hakkavad vaikselt otsi kokku tõmbama. Nii ka käsitöö ja tööõpetuse valdkonnas.
Viimastel aastatel on kujunenud kenaks tavaks avada kooli raamatukogus väljapanek laste töödest. Igale esemele on lisatud tutvustav info: Miks ma selle teema valisin? Milliseid materjale kasutasin? Mida ma sellest õppisin?
Õpilased ise planeerisid aja ja valisid ka tehnika. Kui näiteks kudumine ei kuulu lemmiktegevuste hulka, võib tikkida, õmmelda, heegeldada, kududa kangastelgedel või vastupidi. Nii valmis ilusates toonides kümnest pluusist tehtud kaltsuvaip. Töö käigus õppis laps kangastelgedel kudumist ja tänuväärset riiete taaskasutust.
Sinakate lillemustriliste põlvikute loojale oli just kudumine lihtne ja huvitav töö, millele edaspidi tulevad lisaks veel müts ja kindad. Kuna töö oli tõesti väga mahukas, siis oli suureks abiks oma aja planeerimine.
Roosades toonides vanaemaruud-mustrilise heegeldatud teki saab peale silmarõõmu pakkumist näitusel endale tubli tüdruku väike vennake, kelle lemmikvärv ongi just roosa. Oh, kui palju pehmust, soojust ja armastust selles tekis on!
Tikitud kaisuloomad: jänes, kilpkonn ja pandakaru valmisid tikkimismasinat kasutades. Õpilane tegi joonistusest pildi, koostas 4D Embroidery programmiga arvutifaili, pani riide raami vahele ning masina tööle, õmbles loomakesed kokku, täitis vatiga ja valmis nad olidki. Tulemus oli imearmas, sest valmis tehti need suure rõõmuga.
Tüdrukute nobedate näppude alt oli tulnud veel padjakatteid, õlasall ja kohvipakkidest valmistatud kott. Kõik väga korralikult tehtud.
Poisid tegid puidust lampe, mis olid kõik väga isikupärased ja fantaasiaküllased. Kapitaalne kingahari, mille üks poiss valmistas, oleks uhkuseks vast igale kodule!
Kõik tööd valmisid õpetajate Kaili Saarna ja Andres Juhe juhendamisel. Nii õpilased kui õpetajad said oma poolehoidu näidata täpikese kleepimisega töö infolehele. Õpetajad andsid hääle sinise ja õpilased punase täpikesega.
Tiia Korv