Käes on aeg, mil talve üle elanud väikelaevad jälle sõidukorda seatakse ja uuesti vette lastakse. Värskete ja entusiastlike kaptenite read täienevad kiiresti, väikelaevajuhi koolitustele joostakse suisa tormi. 2015. aastal registreeriti Eestis ligi 1500 uut väikelaeva ja enam kui 2500 uut väikelaeva juhti ning need numbrid on jätkuvalt kasvutrendis. Kui load käes, soovivad kõik kiiresti merele.
Ootamatuid olukordi võib tekkida nii merel kui maal, ka siis, kui oled kogenud merekaru. Juba paadi ostu planeerides tasub mõelda kindlustamisele. Igal aastal puutume kokku sadade inimestega, kes saavad tänu kindlustusele pärast õnnetust hooaega jätkata.
Õnnetusi võib juhtuda ka hoiukohas, näiteks võivad vandaalid angaari pääseda. Kord kukkus suure tuulega puu paadile ja see sai viga. Klient oli alguses kindel, et paat oli kindlustatud, paraku oli ta aga hooaja lõppedes kindlustuse katkestanud. Ükskord jälle läks talvel põlema garaažide kompleks ja ühes neist oli mootorpaat, mis paraku hävis, õnneks sai kindlustus uue paadi soetamisel abiks olla.
Enamus kahjuga päädivatest juhtumitest toimub siiski mereliikluses – talvel merepõhjas liikunud kivid võivad muuta liikumistrajektoore. Kohad, kus varem sai muretult sõita, võivad kevadel olla sootuks läbimatud. Oluline on siinkohal mõelda ka vastutuskindlustusele, sest näiteks tormiga sildudes naabri paadile otsa sõites aitab kindlustus lisaks sinu paadile siis ka naabri oma korda teha. Regati korraldaja nõuab võistlejalt vastutuskindlustust, see aitab võistlustuhinas konkurentidega kokkupuutumisest tekkinud kahjusid tasuda.
Keskmine väikelaeva kahju on palju suurem kui näiteks keskmine sõiduauto kahju.
Vadim Paltman
ERGO mere- ja tehniliste riskide kindlustuse grupi juht