Connect with us

Uudised

Tiina Tantsustuudio viienda rühma hooaja põnev lõpp Kaunase reis ja Tallinna võimlemispidu “Need värvid”

erakogu
Kevad on alati toimekas aeg, nii ka Tt-stuudio viiendale rühmale. Mai keskel osaleti Leedus 14. rahvusvahelisel tantsufestivalil Springfiesta 2018, kust toodi koju kaks kolmandat kohta. Vaid nädalapäevad hiljem sõideti juba Tallinnasse, et osaleda esimeste hiidlastena 19. Tallinna ja Harjumaa võimlemispeol “Need värvid”.
Springfiesta on Leedu tantsu­festival, mis igal aastal toimub eri linnas. Tegemist on kontsertfestivaliga, milles ka võistlusmoment. Tt-stuudio rühmad on varasematel aastatel festivalil osalenud, kuid siis on need toimunud Birštonases, Alytuses ja Mažeikiais. Seekord tuli meil sõita Kaunasesse koosseisus 16 Tt-stuudio viienda rühma tüdrukut, saatja ja allakirjutanu.
Kuna sõit oli pikk ning võistlus­päevaks tuli rahulikult ette valmistada ja välja puhata, läksime Kaunasesse päev varem. Lisaks tantsimisele olen reisidel alati plaaninud ka n-ö lisaväärtuste päeva, mil külastame sihtriigi vaatamis­väärsusi või muid
atraktiivseid kohti, et tantsijate simaringi avardada.
Ilm oli tõeliselt ilus ja suvine ning sõit kulges viperusteta. See andis võimaluse teha väikese kõrvalepõike imekaunisse Rundale lossiparki, kus tulbid ja nartsissid oma täies ilus õisi näitasid. Tund aega kulus alleedel jalutades, lilli imetledes-nuusutades ja aianurkadesse piiludes väga kiiresti.
Kaunases ööbisime hotellis Centre, mis oli küll tagasihoidlik, aga puhas ja mis peamine, katuseterrassiga. See meeldis kõigile väga, sest sealt avanes imeilus vaade Kaunasele ja loojuvale päikesele. Õhtud olid väga soojad ja seal üleval oli väga nauditav olla.
Lisaväärtuste päeval külastasime Kaunase loomaaeda, kus peamiseks tõmbenumbriks olid kaelkirjakud, vastsündinud kaamelibeebi ja imeilusad lumeleopardid. Edasi sõitsime Poola piiri lähedal asuvasse kuurortlinna Druskinikaisse, kus lõõgastusime mõnusalt suures veekeskuses. Õhtul, tagasi hotellis, korraldasime tantsijatele väikese üllatuse. Kuna ühel tüdrukul oli sünnipäev ja tema ema oli kaasa pannud suure kringli ning tüdrukud veel katuseterrassi olemasolust teadlikud polnud, katsime sünnipäevalaua katusele, süütasime kringlil küünlad ja kutsusime nad eesotsas sünnipäevalapsega kohale. Oli väga tore õhtu ja kõik me olime katusepeost vaimustuses.
Kolmas päev, 12. mai oli festivalipäev, mille veetsime Gristutise nimelises kultuuri-ja spordikeskuses. Kell 10 algasid proovid ja kell 14 kontsert. Festival oli hästi korraldatud ja osalejaid oli kõigist kolmest Balti riigist. Ühtekokku tuli festivalil esitusele 37 erinevat tantsunumbrit neljas  vanuseastmes ja neljas stiilikategoorias: pop-, show-, tänava- ja modernkategooria. Meie osalesime 12–15aastaste vanuseastmes pop- ja showtantsu kategoorias tantsudega “Hirmul on suured silmad” ja “Ehitame maja”. Meie suureks rõõmuks saime mõlema tantsu eest kolmanda koha.
Festivalil osales kokku 19 stuudiot/kollektiivi ja igas kategoorias anti välja esimene, teine ja kolmas koht.
Reisi neljas päev kulus koju­sõidule ja praamile jõudes võisime kogetu kokku võtta sõnadega: väga tore oli!
Nädalajagu vahet ja juba oligi aeg hakata taas kotte pakkima, sest ees ootas sõit 19. Tallinna ja Harjumaa võimlemis­peole “Need värvid”, mille pealavastaja Avelin Kalvik. Oli päris esmakordne, et hiidlased sel peol osalesid.
1. juuni hommikul jõudsid tüdrukud koos saatjaga Tallinna velotrekile, kus mina neid juba ootasin. Velotrekist sai kolmeks päevaks meie kodu, kus elasime ja tantsisime. Proovipäevad olid võrreldes tantsupeoga lühikesed, kõigest kaks tundi päevas. Tt-stuudio viies rühm tantsis 4.–8. klasside liigirühmas, mille kava “Hirm” oli selle peo tarvis pealavastaja Avelin Kalvik palunud luua allakirjutanul. Oli väga huvitav olla esmakordselt suure peo protsessis kava autori ja liigi­juhina. Kogu selle teekonna käis minuga läbi ka Tt-stuudio viies rühm – nendega katsetades meie tants loodud sai. Tüdrukud olid suureks abiks kogu kava loomeprotsessis, avaldasid arvamust ja pakkusid välja lahendusi. Samuti oskasid nad kaasa mõelda ja arutleda, kui oli vaja sisse viia muudatusi, tantsu kergemaks või raskemaks teha. Just nemad olid need, kes pidid staadionil kiirjooksu tegema, et teada saada, kui palju kaheksa löögiga edasi jõuab liikuda ja kui palju sekundeid muusikat on vaja, et õigeks ajaks kohale jõuda.
Meil jäi aega ka muudeks toimetusteks nagu poodlemine ja tutvumine vaatamisväärsustega. Väga huvitav oli Pirita kloostri varemete külastus, kus suur osa tüdrukutest ja ka mina ise varem käinud ei olnud. Kuna ilmad olid ilusad, võtsime ette retke mööda Pirita jõe kallast, et näha paiku, kus kunagi filmiti “Viimset reliikviat”. Natuke kõndimist ja üles me selle otsitava liivanõlva leidsime, lisaks said mitmed tüdrukud ka esmakordselt jões ujumise kogemuse. Mereski käisime ära, aga kui aus olla, siis Hiiumaal oli sel ajal vesi soojem. Vapramaid see siiski ei heidutanud.
Pühapäeval oli peopäev, juba hommikul algasid proovid proloogi ja finaaliga, siis tuli montaaž, seejärel läbimäng ja lõpuks kell 17 algas hoogne ja värvikirev pidu. Dialoogivormis vahetekstid andsid ilmekalt edasi inimeste põhiemotsioone, mida iga värv ülekantud tähenduses sümboliseeris. Staadionile jooksid nii beebid koos emme ja issiga, poisid ja mehed, tüdrukud ja naised, kokku ligi 2300 võimlejat. Tribüünid olid pealtvaatajaid täis ja päike rõõmustas sooja paitusega.
Peale peo lõppu tuli oma kodinad kokku pakkida ja bussi istuda ning väljateenitud suvevaheaeg võis alata!
Tiina Kaev
Tt-stuudio õpetaja

Uudised

Teisipäeval tagasiastumisest teatanud ja Riigikogusse naasva Madis Kallase asendusliige Reili Rand saab enda sõnul parlamendis jätkata. “Kuuldused, et Madis Kallase tagasiastumine tähendab minu Riigikogust...

Arvamus

Hiljuti saime Hiiu Lehest lugeda et saavutati kompromiss. Hiiumaale ei tule rahvusparki, aga kaitse alla läheb 7000 hektarit riigimetsa.  Eesti keele seletav sõnaraamat annab...

Ahto ilmajutud

Eeloleva nädala ilmad tulevad tunduvalt jahedamad. Suuri sademeid näha ei ole, kuid kohatised hoogsajud võivad tulla nii vihma, lörtsi, lume kui ka lumekruupidena.  Teisipäeval...

Juhtkiri

Eesti haridussüsteemi süüdistatakse tihti selles, et meil nõutakse liiga palju tuupimist. Riigikogu juures tegutsev Arenguseire keskus on välja toonud, et Eestis on üldharidusõpe keskendunud...