Jälgi meid
Tüür bänner

UUDISED

Sõna “immigratsioon” äratas huvi

Hiiumaa arendus­keskus on koostamas saare kui elu- ja külastuskeskkonna jaoks turundus­strateegiat, mis kutsub saarele külastajaid, aga julgustaks ka mandriinimesi saarele (tagasi) kolima ja suvehiidlasi püsi­asukateks hakkama.
Strateegia nimetus “Hiiumaa turundus- ja immigratsiooni­strateegia” äratas riigihanke keskkonnas suurt huvi.
Hiiumaa arenduskeskuse juhataja Liis Remmelg tunnistas, et nad kahtlesid tükk aega, kas jätta sõna “immigratsioon” sisse, saadud tagasi­sidest aga selgub, et hanke nimi töötas ja pakkujaid tuli palju – hankele registreerus seitse ettevõtet, pakkumised edastas viis.
“Tegu ei ole turismi- ega reklaamikampaaniate väljatöötamisega, vaid pikaajalise plaaniga Hiiumaa väärtuste ja võimaluste tutvustamiseks laiemale üldsusele,” täpsustas ta.
Hanke võitis kontseptsiooni- ja disainiagentuur Identity, mille praegusaja tuntuim, juba ka auhinnatud töö on EV100 logo. Nüüdseks on Identity eksperdid kaardistanud Hiiumaa praegust olukorda, analüüsinud Hiiumaa kohta tehtud uuringuid, külastajate arvu ja ettevõtluse kajastusi ning töö jätkub.
Eelmisel nädalal osalesid Identity eksperdid, projekti­juht Birgit Prikk, ekspert Kadri Armas ja strateeg Ants Lusti Tuuru majas toimunud ajurünnakutel, et koguda sisendit kohale kutsutud partner­organisatsioonide esindajatelt.
Ettevõtluskeskkonna ja külastuskeskkonna teemaline ajurünnak olid toimunud varem, taustaks võeti ka valla arengukava avalikelt aruteludelt saadud tagasisidet. Ka suvehiidlastega on Tallinnas tulemas kokkusaamine, aga allakirjutanu sai osaleda kolmandal, mille märksõnaks elukeskkond.
Pilk väljast üllatas
Päris üllatav oli, et võõrale paistavad meie niigi tillukesed tööturg ja kinnisvaraturg täitsa olematud. Kui soovid Hiiumaal kinnisvara osta või üürida ja lööd lahti kaks tuntumat kinnisvaraportaali, võid siin saarel vabalt kuuse alla jääda. Ometi ju üht-teist aeg-ajalt ikkagi ju müüakse. Samasugune pilt vaatab vastu kahest suuremast tööotsimis­portaalist.
“Väljastpoolt vaadates see pilt niisugune ongi,” möönab Liis Remmelg, kes ka ise mitte väga ammu kodusaarele tagasi kolis ja teab isiklikust kogemusest, kui keeruline oli leida saarel töö- ja elukohta. “Peame arvestama, et tänapäeva inimene on mugav ja kasutab nutikaid internetipõhiseid lahendusi,” ütles Remmelg.
Ta tõi näite, kuidas seadistas tööotsinguportaali talle saatma kõiki Hiiumaa töö­pakkumisi, kuid pikka aega sealt lihtsalt ei tulnud midagi. Ja see ei pruukinud tähendada, et samal ajal polnud Hiiumaal töökohti pakkuda.
Hiidlastel lihtsalt pole kombeks neis keskkondades kuulutada. Jah, meie ju teame, et kinnisvarakuulutusi ja tööpakkumisi leidub ka Hiiu Lehes ja sotsiaalmeedias ning infot liigub ka suust suhu, aga võõrad seda ju ei tea. Ja ometi tahaksime, et inimesi Hiiumaale juurde tuleks. Mis siis oleks lahendus? Vastus sellele küsimusele olekski üks neist, mida arenduskeskus tellitud töö tegijatelt ootab.
Koostöölepingud partneritega
Strateegia koostamisse on kaasatud mittetulundusühingud Hiidlaste koostöökogu, Hiiumaa turismiliit, Hiiumaa ettevõtjate liit, Lääne-Eesti Turism, Hiiukala, Hiiumaa loov­isikute vabaühendus HiKu, aga ka Hiiumaa vallavalitsus, SA Hiiumaa Muuseumid ja Hiiumaa tarbijate ühistu.
“Kutsusime partnerid selleks, et meie koostöö jätkuks ka peale dokumendi valmimist ja me kõik ühtemoodi aru saaksime, kuidas Hiiumaad esitleda ja kokku leppida, kes mida teeb,” selgitas Remmelg. “Saan aru, et ka varasemalt on selliseid tegevuskavasid koostatud, aga need on jäänudki kuidagi õhku rippuma, kuna reaalset vastutust pole olnud.”
Seda viga püütakse nüüd vältida, ärgitades asutusi, ettevõtteid ja organisatsioone koostööle. Partneritega on kavas sõlmida koostöökokkulepped ning turundus­strateegia lisatakse Hiiumaa valla arengukavale.
Hiiumaa turundusstrateegia, kui see 2019. aasta jaanuaris valmib, on dokument, milles meile antakse soovitused, kuidas tutvustada oma saart ühtse sõnumiga nii, et tekiks soov tulla siia elama ja ettevõtlusega tegelema, aga suureneks ka turistide huvi saart külastada.
Samas dokumendis annavad koostajad detailsed juhised, kuidas ja kellele saart tutvustada, millise tooniga sõnumeid, värve, fotosid jms selleks kasutada. Dokumendi oluline osa on viieaastane tegevuskava, milles kirjas ka partnerid, kes seda ellu viima hakkavad.
Identity aitab koostada ka lähteülesande, milline peaks tulevikus olema maakonnaportaal.
Järgmises etapis läbib maakonnaportaal www.hiiumaa.ee põhjaliku uuenduskuuri.

Veel lugemist: