Teisipäeval, 17. augustil pindasid ASi Tariston töötajad maanteed 2,9kilomeetri pikkusel lõigul Lehtma teeristist kuni Malvaste ristmikuni. Tööde järel alanud tugev vihmasadu uhtus bituumenemulsiooni lahti ning see pritsis täis maanteelõigul sõitnud autod ja voolas kraavigi. Kuna tegemist on ebakvaliteetse tööga, nõudis transpordiaamet, et töövõtjal tuleb teelõik uuesti üle pinnata. Kuna pindamistöödeks on vaja sobivaid ilmastikutingimusi ja sügisjahedus on kätte jõudnud, jääb Taristoni vigadeparandus järgmiseks aastaks, ütles transpordiameti taristu ehitamise ja korrashoiu osakonna lääne üksuse juht Hannes Vaidla.
Miks AS Tariston seda praakpindamist Kõrgessaare maanteel ikka veel korda pole teinud, kuigi transpordiamet vastava korralduse andis?
Hannes Vaidla: Pindamisel tekkivate riskide minimeerimiseks tuleb pinnata tulenevalt tehnoloogiast ja liiklussagedusest parimal ajal. Pindamisjuhise järgi on korduspindamise parim aeg meie kliimas mai kuni august. Kui kevadel ja suvel on teostatud pindamisel kuu ja enam aega soojade temperatuuride käes formeeruda vastupidavaks pindamiskihiks, siis mida rohkem sügise poole, seda suuremaks riskid kasvavad. Lisaks peab nii õhutemperatuur kui ka teekatte temperatuur olema vähemalt +10 kraadi. Kuna mainitud praakpindamine teostati augustis, siis parandustööd oleksid jäänud septembrisse, mil tingimused pindamiseks ei ole sobivad. Seega pole sel aastal enam otstarbekas ega mõistlik ebakvaliteetset pindamist ümber tegema hakata. Kvaliteedi ja kasu asemel võib olla kahju palju suurem ja liiklejad oleks taas kannatajad.
Kui kaua seal veel 30ga sõita tuleb ehk millal teelõik uuesti ära pinnatakse?
Objekti ülevaatuse käigus otsustati paigaldada teelõigule
liiklusmärgid “lahtine killustik” ja määrata sobivaks kiiruseks 70 km/h. Lisaks on töövõtja kohustatud teelõiku regulaarselt harjama. Loodame, et teekasutajad on kaasliiklejate suhtes mõistlikud ja vähendavad kiirust vastutuleva autoga kohtudes.
Kas on selgunud, mis seal valesti läks? Kas pindamist tehti liiga suure sajuga või oli viga emulsioonis nagu väidab Tariston? Või oli veel mingi muu põhjus?
Ebakvaliteetse töö peamine põhjus oli ilmastikuolude vale hindamine töövõtja poolt, kuna sajuhood olid väga intensiivsed ja meetmed, mis tarvitusele võeti liiva ja sõelmete puistamise teel, ei andnud soovitud tulemust. Emulsiooni kvaliteedi kohta hetkel info puudub.
Oli see juhtum mingil moel erandlik või tuleb selliseid asju mujalgi ette?
Jah, peab tõdema, et selliseid asju on ka varem mujal juhtunud, ka Hiiumaal, kuid vähemal määral.
Kas Tariston on sõidukijuhtide kahjud välja maksnud?
Kõigi liiklejate, kes on kahju korvamiseks Transpordiameti poole pöördunud, palve ja soov on edastatud töövõtjale, kes on kohustatud iga juhtumit menetlema. Töövõtja on kahjusid korvanud, kuid kas kõigile ja mis mahus – seda oskab kommenteerida töövõtja.