Jälgi meid
Tüür bänner

TRANSPORT

Rukki kanali hooldussüvendustööd lõppesid

VEETEEDE AMET
Oktoobri keskpaigaks lõppesid Rukki kanali hooldussüvendustööd, mille tulemusena on kanalis tagatud laevaliikluseks vajalik minimaalne sügavus 5,2 meetrit EH2000 kõrgussüsteemis ehk rahvakeeli Amsterdami nulli suhtes.
Ameti tellitud hooldus-süvendustööd tegi Inseneri­ehituse AS pinnasepump­süvendajaga Vlieree. Selleks, et mitte segada parvlaeva­liiklust mandri ja Hiiumaa vahel, tehti kanali süvendustöid vaid öisel ajal, alustades õhtul peale viimase parvlaeva väljumist ning lõpetades enne esimest hommikust väljumist.
Ameti laevateede osakonna juhataja Kert Süsmalainen ütles, et tööd kulgesid ootus­päraselt: “Kuigi esialgne eeldatav tööde teostamise aeg oli kaks nädalat, tuli arvestada ka sügiseste ilmadega, mis seda aega veidi pikendasid, siiski said kõik tööd valmis tähtajaks.”
“Kui varasemalt tehti Rukki kanali hooldussüvendustöid koppsüvendajaga, siis sel aastal oli kasutada pinnasepumpsüvendaja, mis aitas töid kiirendada,” selgitas Süsmalainen.
Uus lahendus tegi süvenduse tema sõnul ka märkimis­väärselt odavamaks. Kui tänavu kulus ilma käibemaksuta 379 000 eurot, siis 2018. aasta hooldussüvendustööde maksumus ilma käibemaksuta oli 650 000 eurot.
Amet mõõdistab Rukki kanalit regulaarselt, kuna sügavused kanalis ei ole püsivad ja muutuvad pidevalt. Setete kuhjumist võivad mõjutada nii tormid kui ka laevade enda liikumine. Rukki kanali hooldussüvendustööde vajadus selgub vastavalt mõõdistuste tulemusele. Viimane mõõdistus enne Rukki kanali hooldussüvendust tehti selle aasta 22. aprillil, mil minimaalseteks sügavusteks kanalis oli 4,8 meetrit. Kanali selliste sügavuste juures võib madalama veetaseme korral olla häiritud parvlaevaliiklus, teatas amet.
Rukkirahu kanal ehk Rukki kanal on 2,5 km pikkune lääne-idasuunaline kanal Rohuküla–Heltermaa laevateel Rohuküla sadama lähedal, Rukkirahust põhja pool. Kanal on 60 meetri laiune ja 5,2 meet­ri sügavune (EH2000). Veeteede amet on avaldanud navigatsiooni­kaardi korrektuuri ning samuti on mõõdistustööde tulemused näha rakenduses Nutimeri.
2018. aasta veebruaris-­märtsis seiskus madala veeseisu ajal parvlaevaliiklus Hiiumaa liinil. Tookord selgus, et viimati süvendati Rukki kanalit 2014. aastal, 2016. aastal kanalit vaid traaliti, mis sisuliselt tähendas kanali puhastamist sinna jää- ja tormidega kandunud suurematest kividest ja setetest. Toona ütles OÜ TS Laevad pea­kapten-mereohutusjuht Jaanus Matso Hiiu Lehele, et ajapikku kanduvad kivid ja muud setted kanalisse tagasi, seepärast tuleb süvendustööd ette võtta iga paari aasta järel.
Rukki kanali hooldus-süvendustööd on praegu kajastatud riigi eelarve­strateegias kuni aastani 2023 ja kanalit hooldatakse iga kahe aasta tagant.

Veel lugemist:

UUDISED

Milline on Rukki kanali sügavus praegu ja kas saame kevadele vastu minna, kartmata nn Rukki kriisi kordumist, küsisime veeteede ametilt. Rukki kanali hooldussüvendus­töödest on...

UUDISED

Eelmisel nädalal teisaldati ujuvsillad ja märgistati süvendus­ala, töödega alustati eile ning kõik peab tehtud olema hiljemalt 10. aprilliks, kui algab kalade kudemisega seotud keeluaeg....

UUDISED

Esmaspäeval lõppenud Rukki kanali hooldussüvendustööd sujusid plaanipäraselt, segasid vaid tuulised ilmad, kuid sellegipoolest suudeti kõik õigeks ajaks valmis saada. Rukki kanali hooldussüvendus­tööde hanke võitnud...