Veeteede amet avaldas värsked mõõdistusandmed, mille kohaselt on Hiiumaa ja mandri vahelisel veeteel asuva Rukki kanali vähim sügavus nüüd 5,2 meetrit.
VTA kommunikatsioonijuht Priit Põiklik selgitas, et kuigi mõõtmistulemuseks saadi, et kanali vähim sügavus on 5,28–5,29 m, siis vastavalt kartograafiastandardile esitatakse sügavusandmed 10 cm täpsusega, ümardades neid ülespoole.
Amet selgitas saadetud pressiteates, et mõõdistustulemused on esitatud keskmise veetaseme suhtes. Võrreldes käesoleva aasta augustis tehtud mõõdistamisega, kui kanali vähim sügavus oli 5 meetrit, saadi hooldustöödega kanal vähemalt 20 cm võrra sügavamaks.
Ameti mõõdistuskaater Kaja mõõtis kanali sügavust vahetult pärast seda, kui olid lõppenud selle hooldustööd. Töid teinud OÜ Meremõõdukeskus eemaldas kanalist kivid, aga näiteks ka ühe autorehvi ning traalides tasandas kanali keskele kogunenud mudavalli.
Hooldustööd võeti ette ekstreemselt madala veetasemega Läänemerel, mis häiris parvlaevaliiklust Hiiumaa laevaliinil.
Eelmise nädala reedel andis amet kooskõlastuse kanali hooldustöödeks. Tööd koos ettevalmistusega kestsid 21.–25. oktoobrini. Tööd tehti vedurlaevaga Kake, millele paigaldati 6 m laiune ja ligi 7 tonni kaaluv traal. Lisaks eemaldati tuukritööde käigus kanalist ka suuremaid kive, mis traalimisega kanali põhjast välja tulid. Seejärel siluti kanali põhi veel kord traaliga üle.
Tööde kogukulu oli 42 000 eurot, mille kannab riik meretranspordiks ettenähtud vahendite arvelt.