Connect with us

Tt-stuudio viis oma tantsud Lätti

Tiina Kaev
Juba mitu aastat tagasi sattus Tt-stuudio tänu Kärdla kooli õpetajale Ain Jepišovile toredale sõprus-karussellile Garkalne kooliga Lätis. Sellest ajast alates on meie  koostöö aina tugevnenud ja koos on toimetatud nii Lätis kui Hiiumaal.

Seekordne külaskäik Garkalnesse sai teoks 9.–12. novembrini ning reisil käisid Tt-stuudio neljas ja viies rühm. Viimase jaoks oli see päris esimene sõit väljaspoole Eestit, mida tüdrukud olid juba pikisilmi mitu aastat oodanud. Meiega kaasas olid ka Kärdla põhikooli direktor Valeri Gramakovski ja õpetaja Ain Jepišov, nii et reis täitis kohe mitut eesmärki: noortevaheliste sõprussidemete arendamine, kultuurivahetus ja koolidevaheliste sõprussidemete tugevdamine seoses Kärdla koolielu ümberkorraldamisega.
Reis algas kohe väikeste viperustega – bussil tuli teha vahepeatus Haapsalus remonditöökojas, kuid kui  viga kõrvaldatud sai, kulges kõik kui lepase reega. Jõudsime küll veidi hiljem siht­kohta, kuid õnneks polnud see probleem ja Garkalne kooli kokad olid toidu meie jaoks ilusti soojas hoidnud.
Viivituse tõttu jäi natuke väheks ka prooviaega, kuid olime kodus eeltöö ilusti ära teinud, nii et saime hakkama. Kella kuueks oli koolisaal täitunud publikuga ja sõpruskontsert võis alata. Garkalne kooli esindasid muusikakooli lapsed erinevatel instrumentidel ja meie viisime kaasa seitse lustakat tantsu. Kontsert oli vaheldus­rikas ja meele­olukas. Kõiki esinejaid tervitati sooja aplausiga. Peale kontserti sõime kõhud täis ja sõitsime ööbimiskohta.
Teine päev algas Cesise kindluse külastusega. Ekskursioon oli põnev ning lumi ja laternates põlevad küünlad andsid sellele muinasjutulise värvingu. Tagasiteel põikasime läbi Gutmanise koopa juurest, kus magnetina mõjusid 400 trepiastet. Justkui lennates olid kõik tüdrukud korraga kõrgel mäe otsas. Rõõmu ja lusti oli palju nii mäest kui lumest.
Päeva teine pool möödus töiselt koolimajas, kus toimus mitmetunnine tantsuline töötuba. Lihtsaid rahvatantse ja tantsumänge õpetasid Garkalne kooli tantsu­õpetajad, kergeid omaloomingulisi jõulu­tantse õpetas allakirjutanu. Lõbu kui palju, kuid kõige suuremaks komistus­kiviks, millega meie tüdrukud harjunud pole, oli tantsimine poistega. Kui esimesest pelgusest üle saadi, polnud enam  hullu midagi ja tants võis alata.
Reisi kolmas päev algas taas ekskursiooniga, mis viis seekord Riiga. Kätte oli jõudnud tähtis päev, mida me Lätimaale koos oma sõpradega tähistama tulime – on ju 11. november Lätis vabadus­sõjas võidelnud sõdurite austuspäev. Sellel päeval toimub paraad ja igasugu pidustused. Riias oli Vabadussamba juures auvahtkond ja vanalinnatänavatel tutvustasid oma tehnikat sõjalised organisatsioonid.
Meie tegime vanalinnas väikese jalutuskäigu, külastasime jõuluturgu, sõitsime klaasliftiga 27. korrusele ja vaatasime kõrgelt alla Riia katustele. Seejärel istusime bussi ja sõitsime Laima šokolaadi­muuseumisse, kus saime osa väga magusast ja põnevast ekskursioonist. Tagasi­sidena tüdrukute käest tuli välja, et just see oli see, mis reisil neile kõige rohkem meeldis ja meelde jäi.
Pärastlõuna veetsime taas koolis, kus toimusid tähtpäeva­pidustused.
Pime kooliõu oli valgustatud tõrvikute ja küünaldega. Kuna kool täidab seal väikestviisi ka kogukonna keskpunkti rolli, oli kooliõu rahvast tulvil. Peeti kõnesid, Läti 5. jalaväepataljon korraldas näidislahingu ja joosti tõrvikujooksu. Ka meie tüdrukud olid kaasa haaratud ja lippasid koos Läti lastega mööda asula lumiseid tänavaid. Õues pakuti sõduri­suppi, põles lõke ja taevasse lasti uhke ilutulestik. Kui külarahvas laiali läks, jätkus meie vahva sõprusõhtu, mis sai tüdrukute enim meeldinud ja meelde jäänud tegevuste pingereas teise koha.
Hakkaski meie tore reis otsa saama. Veel üks öö, väike kohustuslik kõrvalepõige kommide ostmiseks ostukeskusesse ja tagasi koju. Kuigi tüdrukutel tuli koolist puududa kolm päeva ja pärast palju pingutada, et kõik vajalik järeleõpitud saaks, loodan, et saadud kogemused ja elamused olid seda väärt!

Tt-stuudio õpetaja
Tiina Kaev

Uudised

Septembris Käina kandis sadu astelpajupõõsaid tühjaks teinud Hiiumaa karu kadus pildilt üsna kohe peale seda. Seevastu novembris tuli aga Saaremaalt teade, et seal on...

Persoon

Elu oleks võinud minna nii, et Annekatrin Kaivapalu õpetaks võib-olla tänagi Hiiumaal lastele eesti ja soome keelt nagu ta seda pea kümme aastat ka...

Digileht

Hiiu Leht 29. märtsil Kas karu kolis Saaremaale? Hiiumaa soovib 2-eurosele mündile Kärdla koolist Soome professoriks Toomas “Tuut” Tross :Milleks meile on vaja teatrit?...

Uudised

Seoses reisiparvlaev Soela korralise peamasinate hooldusega teenindab 1. aprillist Sõru-Triigi liini asenduslaev Reet. Reisiparvlaev Reet on liinil eeldatavasti aprilli lõpuni.