Connect with us

Uudised

Tiina tantsustuudio Garkalnes

erakogu
Ühel oktoobrikuu viimase nädala päeval tuli teade, et Kärdla ühisgümnaasiumi sõpruskool Garkalnes ootab õpilasi-õpetajaid külla.
Kuna koolist polnud ühtegi kollektiivi minemas, jõudis kutse Tiina tantsustuudiosse (Tt-stuudio). Reageerida tuli kiiresti, sest kahe nädala pärast pidime juba sõitma. Nii me selle keeru sisse sattusimegi ning saime ühe suurepärase reisi- ja võõrustamiselamuse.
Garkalnesse sõitsime Tt-stuudio I ja III rühmaga, milles kokku 22 tantsijat, õpetajatest kaasas allakirjutanu ja Kärdla koolist õpetaja Ain Jepišov, kes meid lätlaste noortevahetuse ja kogemusprojekti kaasaski.
Garkalne on väike linn Sigulda ja Riia vahel. Sealne koolipere on meile juba natuke tuttav, kuna meie tantsurühmad on varem läbisõidul olles sealses koolis ööbinud. Ääretult soojad ja külalislahked inimesed on meid iga kord vastu võtnud ja nii ka seekord. Kui õhtupimeduses kohale jõudsime, võtsid meid naerulsui vastu projektijuht Inga ja kooli direktor Laimnesis.
Soe söök juba ootas laual ja ega esimesel päeval rohkemaks aega jäänudki. Aeg oli hiline ja kooli direktor isiklikult juhatas meid hotell-hostelisse, kuhu end järgnevaks kolmeks päevaks sisse seadsime.
Reede oli ekskursiooni ja pidustuste päev
Külastasime Turaida lossi, kus tüdrukud gruppidesse jagunesid ja maastikumäng käima lükati. Seni, kuni tüdrukud mööda lossi territooriumi ringi lippasid ja punkte kogusid, uudistasid täiskasvanud lossivaremeid.
Turaidast lahkudes tegime peatuse Sigulda lossi juures. Vanades lossivaremetes, kus on uhke vabaõhulava ja väike relvatuba, sai veidi mööda treppe ronitud. Avanes kaunis vaade Turaida lossile, kuid rohkem köitis tüdrukuid lava, kus soolotantsijad paar tantsusammugi ritta seadsid.
Pärastlõuna veetsime Garkalnes pidustustel. Nimelt tähistatakse 11. novembril Läti kangelase Lacplesise päeva. Sel päeval mälestatakse sõdureid, kes võitlesid Läti vabaduse eest 1919. aastal.
Garkalnes toimusid sellele päevale pühendatud pidustused 14. novembril ja meil oli au osaleda. Saime sõita teise maailmasõja aegse soomukiga, osalesime pidulikul rivistusel ja tõrvikujooksul. Läti sõdurite ametlikku vormiriietust eelmise sajandi algusest demonstreeris militaarhuviliste selts. Peeti kõnesid, ja et ka meie asjast aru saaksime, tõlkisid korraldajad kõned vene keelde ja õpetaja Ain omakorda eesti keelde.
Kõned peetud, jaotati kätte tõrvikud ja sammusime jooksutrassi äärde. Meie 12 tüdrukut olid koos Läti lastega segavõistkondades. Lipati mööda Garkalne tänavaid, anti tõrvikut käest kätte, kuni see ringiga kooli juurde tagasi jõudis. Selleks ajaks oli kooli juurde püstitatud telk ja soe sõdurisupp podises pajas, kust kõik soovijad kõhutäidet said. Kooli ette oli süüdatud lõke, mille ümber oli mõnus istuda ja kuuma suppi süüa. Oli imetore õhtu. Kulminatsiooniks väike ilutulestik, mis kõigi silmad särama pani. Meie jaoks polnud õhtu sellega veel lõppenud, sest koolimajas järgnes väike sõprusõhtu koos kohalike noortega. See tekitas elevust ja palju naeru.
Laupäev oli tantsupäev
Ennelõunal kohtusime kooli saalis Garkalne kooli tantsijatega. Õpetasime üksteisele tantse ja tundsime rõõmu liikumisest. Pärastlõunal kogunesid lapsevanemad saali ja algas kontsert. Meie olime kaasa võtnud kuus tantsunumbrit. Võõrustajad esitasid neli Läti rahvatantsu ja kontserdi lõpetasime ühistantsuga kaerajaan, mille hommikupoolikul koos selgeks olime õppinud.
Õhtu veetsime Riia vanalinnas jalutades. Parasjagu oli käimas valgusfestival ja vanalinnas jalutades võis näha majaseintele projekteeritud valgusmänge: nii tagasihoidlikumaid kui väga võimsaid. Rahvast oli palju ja kohati oli liikumine üpris keeruline. Asi oli siiski seda väärt, sest vaatemäng oli väga huvitav ja meeliülendav. Kuigi oli külm, olid tüdrukud nähtust vaimustuses. Tagasi ööbimiskohta jõudsime alles hilisõhtul.
Enne veel kui bussinina järgmisel päeval Eestimaa poole keerasime, käisime veel ühel väikesel jalutuskäigul Riias, nüüd juba päevavalgel. Tegime kohustusliku poepeatuse ja kojusõit võis alata. Teekond koju möödus viperusteta.
Tt-stuudio I rühma tantsija Maris Pertel võttis reisi järel meie noorte mõtted kokku nii: “Vestlesime omavahel Läti reisist ja olime suures vaimustuses. Meile väga meeldis Kärdla ühisgümnaasiumi sõpruskooli hubane ja sõbralik õhkkond. Iga päev oli midagi uut ja lihtsalt passimiseks aega ei jäänudki. Tutvumisõhtul veetsime lõbusalt aega ja mängisime Läti õpilaste poolt mõeldud mänge, saime igati hea inglise keele praktika ja osad meist ka uusi sõpru. Saime kõik suurepäraseid mälestusi ja kui oleks võimalus, läheks kohe tagasi.”
Jääb üle öelda, et oli tõepoolest üks väga-väga mõnus ja vahva reis tänu toredatele Garkalne sõpradele – soojad ja siirad inimesed, vaheldusrikas programm ja head reisikaaslased – seda on rohkem kui küll ühe reisi kordaminekuks!

TIINA KAEV
Tt-stuudio õpetaja

Uudised

Reede õhtul avati Kõrgessaare Vaba Aja Keskuse juures Artur Valgu mälestuspink pühendusega kohaliku kultuuri- ja spordielu edendajale ja peeti taas maha tema algatatud kevadine...

Digileht

Hiiu Leht 26. märtsil Artur Valk sai Kõrgessaarde pingi Lehtmas mäestati külmale maale viiduid Miks olid vanasti madalad pingid? Köik Jütud | Eesti keel...

Ahto ilmajutud

Paistab, et lumesajud on möödas (vähemasti mõneks ajaks) ja teatepulga võtab kalendrile kohaselt üle kevad. Tagasilööke veel talve suunas kindlasti tuleb, kuid see nädal...

Digileht

Hiiu Leht 29. märtsil Kas karu kolis Saaremaale? Hiiumaa soovib 2-eurosele mündile Kärdla koolist Soome professoriks Toomas “Tuut” Tross :Milleks meile on vaja teatrit?...