Connect with us

Transport

Klient kaotas märkimisväärselt raha

EKRAANITÕMMIS
Meie Maaga rääkis nördinud klient, kes kutsus lugejaid üles olema ettevaatlikud, kui tuleb ette võtta AS-i Kihnu Veeteed e-pileti tühistamine, sest tagasi võib saada vaid võileivaraha.
Klient, kelle isik on toimetusele teada, rääkis lehele, et soetas piletid möödunud reedel laevale, mis pidanuks ta viima selle kolmapäeva hommikul Triigist Sõru sadamasse ja tooma sealt õhtul tagasi. Ootamatult tuli tal reis ja ka e-piletid teisipäeva õhtul tühistada. Tagasi sai ta aga oodatust vähem raha.
Klient ütles, et luges läbi e-pileti tühistamise tingimused, kus oli kirjas, et piletit saab tühistada kuni kaks tundi enne reisi väljumist ja raha tagasisaamiseks tuleb pärast tühistamise protsessi täita vastavasisuline avaldus.
Suur oli reisija üllatus, kui 25,80 makstud eurost sai ta tagasi vaid 3,23. Nüüd süvenes klient esmakordselt e-pileti kasutamise tingimustesse, mille eelviimases punktis oli tõesti kirjas, et 90 protsenti piletirahast saab tagasi vaid siis, kui pilet tühistatakse vähemalt 30 päeva enne reisi toimumist. Mida lähemale reis jõudis, seda märkimisväärsemalt tagasimakstav summa kukkus.
Klient võttis ühendust ka liini opereeriva ASiga Kihnu Veeteed ja sai vastuseks, et kõik on seaduspärane.
Kas tahtlik tüssamine?
Nördinud klient on arvamusel, et tegu on tahtliku tüssamisega. Vastavasisuline info peaks olema kirjas e-pileti tühistamise tingimuste pealkirja all ja veel parem, kui rasvases kirjas või punaselt, kuid mitte peidetud e-pileti kasutustingimuste viimaste punktide hulka.
Kuna kliendi Triigi-Sõru pilet oli tühistatud vähem kui 24 tundi enne reisi väljumist, siis see hüvitamisele ei kuulunud. Teise, Sõru-Triigi liinile ostetud pileti eest kuulus hüvitamisele 25 protsenti pileti maksumusest, kuna pilet tühistati päev enne reisi toimumist. Oleks ta piletid püüdnud tühistada kohe pärast ostu, saanuks reisija tagasi vaid umbes 7 eurot.
AS-i Kihnu Veeteed juhataja Andres Laasma kinnitas, et dokument “Sõitjate ja sõidukiteveo tüüptingimused Sõru-Triigi laevaliinil” on läbinud tarbijakaitse ameti kontrolli ja selle on kinnitanud nii majandus- ja kommunikatsiooniministeerium kui ka Saare ja Hiiu maavalitsus.
Laasma tõdes, et e-pileti ostmisel kuvatakse alati vastav info, millise eeskirja alusel vedu teostatakse, pileti vormistamise ülaosas ja pileti ostmisega ei saagi enne edasi minna, kui klient on kinnitanud, et on infoga tutvunud.
Samuti on võimalik tühistamistingimustega tutvuda pileti ostu kinnituskirjas oleva lingi kaudu, mille kaudu on võimalik oma piletit vaadata ja välja trükkida.
Pileti tühistamistingimused on välja toodud ka piletil endal, samuti on võimalik alati enne tühistamist küsida infot klienditeeninduse telefonilt ja kirjas on need ka veebilehel eeskirjade hulgas.
Kihnu Veeteed probleemi ei näe
Nördinud kliendi ettepanek on tuua info e-piletite tühistamisel kaotsimineva raha kohta tühistamise tingimuste juurde ehk õige pealkirja alla (vt lisatud ekraanitõmmist) ja panna see võimalusel isegi rasvasesse kirja või värviliseks, kuna see puudutab ju otseselt e-pileti tühistamist, mitte lihtsalt kasutamist. See aga pole Laasma sõnul mõistlik.
“Oleme analüüsinud kaua ja põhjalikult, kuidas oleks veelgi silmatorkavamalt võimalik tühistamise tingimusi esile tuua, kuid paremat võimalust pole me leidnud. Kinnitan, et mitte mingil viisil ei soovi vedaja kliente tüssata, seda enam, et piletitulu kuulub riigile ja sellest vedaja majandustulemused ei muutu,” sõnas Laasma.
Kõrvalnäitena: OÜ-l TS Laevad nii karme reegleid ei ole. Virtsu-Kuivastu vahel näiteks on pileteid e-teeninduses võimalik tagastada hiljemalt 15 minutit enne reisi algust. Silmas tuleb aga pidada, et piletite tagastamisel ei tagastata lisateenuste tasusid ja tagastatavast summast arvutatakse maha teenustasu vastavalt hinnakirjale.
Tallinna Sadama kommunikatsioonijuht Sirle Arro kinnitas, et kui tühistada näiteks vähemalt 15 minutit enne reisi algust pilet, mis on soetatud autole ja kolmele inimesele (17,40 eurot täishindades), kaotab inimene 3 eurot ja 20 senti. Samas on võimalik reis vormistada ümber muule ajale ja sellisel juhul klient rahas ei kaota.

Veel lugemist:

Uudised

Kõrgessaares 30. aprillil avatava käsitöökaupluse avanud neli naist tahavad enda sõnul poe avamisega järgi uurida, kas Viskoosa on ikka nii arenev koht nagu väidetakse. ...

Digileht

Hiiu Leht 26. aprillil Neli naist avavad Viskoosas poe Osa Käina ajaloost sai kaante vahele Kevadist ürdikuningat tuleb tikutulega otsida Maarjakask astub kadakale kannule...

Uudised

Kolmapäeval  Kõpu poolsaare põhjaküljes Palli – Mägipe piirkonnas ja lõunaküljel Kaleste kandis tuvastatud rannikureostuse eemaldamiseks korraldab Hiiumaa vald talgud. Vabatahtlikud on oodatud appi reedel,...

Uudised

Hiiu Lehe toimetuse poole pöörduti küsimusega, miks saeti Käina lähedal elektriliinide alt maha isegi kadakad, ometigi ei kasva ju kadakas kunagi nii kõrgeks, et...