Jälgi meid
Tüür bänner

TRANSPORT

PL Soela naasis Sõru-Triigi liinile

Aira Toss
Reedest sõidab Hiiumaa ja Saaremaa vahel taas parvlaev Soela, sõiduplaan on muutusteta.
Peale ligikaudu kahenädalast tööd Liivi lahel on Soela tagasi Hiiu väina vetes ja jätkab saartevahelise ühenduse pidamist Sõru-Triigi liinil.
Talvises sõiduplaanis, mis kehtib märtsi lõpuni, on neljal päeval nädalas (E, K, R, P) kaks väljumist kummastki sadamast, ülejäänud kolmel päeval (T, N, L) toimub üks reis päevas.
24. jaanuarist kuni 5. veebruarini opereeris sel liinil ajutiselt parvlaev Reet, mis asendas Soelat ajal, kui see teenindas Kihnu-Munalaiu liini reisijaid.
Reet tuli toime
4. veebruaril, kui parvlaev Reet tegi Soela asendus­laevana viimaseid sõite, viibis pardal reisijana Aira Toss. Hommikune reis üle jääga kaetud väina võttis tema sõnul aega tund ja kolmveerand. Sõrult sõitis Reet välja kell 8.15 ja Triigis kinnitati otsad mõni minut peale kümmet. Tavaoludes kestab ülesõit ligikaudu ühe tunni. Samas osutus tegelik sõiduaeg palju lühemaks, kui hoiatas liini operaatorfirma AS Kihnu Veeteed pileti­omaniku telefoni saabunud sõnumis. Selles kirjutati, et sõiduks võib kuluda kuni
2 tundi ja 15 minutit.
Aira Toss rääkis, et õhtune sõit läks hommikusest kiiremini ning Triigist Sõrule jõuti pooleteise tunniga. “Ta on vana laev, aga ta sõidab ja meil ei ole neid reisijaid praegu nii palju,” suhtus ta asenduslaeva rahulikult.
Kuigi PL Reet on väiksem kui PL Soela, mahtusid peale kõik soovijad – kaks suurt autot ja kolm väikest – ning ruumi jäi ülegi.
Reet jäi hätta ametkondadega
Parvlaevade vahetus Sõru-­Triigi liinil tehti seoses raskete jääoludega, mis häirisid liiklust Kihnu-Munalaiu vahel. Enne ühenduse katkemist 20. jaanuaril sõitis sealsel liinil PL Reet, mis asendas korralisse hooldusesse suundunud parvlaeva Kihnu Virve. Reet jäi hätta jääga ja ühenduse taastamiseks Kihnu liinil asendati Reet omakorda parvlaevaga Soela.
Olukorra lahendamiseks andis transpordiameti peadirektor Kaido Padar 22. jaanuaril välja erakorralise käskkirja, mis võimaldas laevade ristkasutust. 23. jaanuaril suunduski Soela Kihnu-­Munalaiu liinile ja Reet alustas siinsel liinil 24. jaanuaril.
Kihnu vallavanem Ingvar Saare nimetas Pärnu Posti­mehes segaduste tekkimise põhjuseks ametkondade paindumatut suhtumist. Saare sõnul teatas veeteede amet, et PL Kihnu Virve läheb 11. jaanuarist kuu aega kestvasse peamasina korralisse hooldusremonti. Ühtegi hoiatust, et asenduslaev Reet ei suuda jää tekkides ühendust pidada, ei kuulanud majandusministeerium ega transpordiamet. Amet selgitas põhilaeva korralise hoolduse vajalikkust reisijate ohutuse tagamisega. Hooldus­remondi edasi­lükkamine oleks laeva tõrgeteta kasutamist tulevikus otseselt mõjutanud ja seepärast ei olnud ametil võimalik korralist hooldust edasi lükata. Seda kahtluse alla seadmata jääb loota, et kui aastal 2022 jõuab kätte Soela korraline remont, laabub parvlaevade ristkasutus valutumalt.

Veel lugemist:

UUDISED

Kuivastu ja Virtsu vahel viiendat aastat opereeriv parvlaev Piret on reise tehes läbinud üle 244 000 km ehk teeb tinglikult seitsmendat ringi ümber Maa....