Esmakordselt said uue Hiiumaa rohelise märgi saare suurim toidutootja ja majutusasutus.
Tänavu esitati Hiiumaa rohelise märgi taotlusi neljale tootele-teenusele: “Hiiumaa sült”, “Hiiumaa leib”, “Iidlase maius” ehk vinnutatud kala ja Põhja-Tooma puhkemajad. Kõik taotlused rahuldati.
SA Hiiumaa arenduskeskuse turismi- ja turundusspetsialisti Anne-Ly Torstenssoni sõnul olid seekordsed taotlused omamoodi ajaloolised.
“Esmakordselt said rohelise märgi kandjateks Hiiumaa Köök ja Pagar tooted, mis on kindlasti märkimisväärsed Hiiumaa toidutraditsiooni kandjad,” märkis Torstensson.
Tema andmetel taotles esmakordselt Hiiumaa rohelist märki ka majutusasutus, mis tegelikult oli märgi algupärane idee.*
Hiiumaa roheline märk omistati seekord Põhja-Tooma puhkemajadele kui eeskujulikule, loodussõbraliku ja keskkonnasäästliku turismimajanduse edendajale.
Põhja-Tooma esindaja sõnul on nende majutuskohal suur au ja rõõm omada ja kanda Hiiumaa rohelist märki.“Meie mõtteviis ja tegutsemine ühtib täielikult kvaliteedimärgi eesmärgiga järgida jätkusuutliku majandamise põhimõtteid, väärtustada ja säilitada tasakaal loodusega ning jagada kohalikku ajaloo-, kultuuripärandi ja kultuurisündmuste infot,” ütles Põhja-Tooma perenaine.
Veel anti Hiiumaa rohelise märgi kasutusõigus OÜ-le Koslapesa, mis sai juba teise märgi tooteperele “Iidlase maius”, mis valmistatud vinnutatud kalast. Komisjon märkis, et selle ettevõtte toodete puhul väärib erilist tähelepanu jätkusuutlik ja tõhus jäägivaba tootearendus, muuhulgas ka lemmikloomade maiuse väljatöötamisel.
Tähelepanu traditsioonidel
OÜ Hiiumaa Köök ja Pagar sai garantiimärgi oma toodetele “Hiiumaa sült” ja “Hiiumaa leib”. Ettevõtte turundusspetsialist Arno Kuusk ütles, et ettevõte taotles oma toodetele rohelist märki mitmeid asjaolusid silmas pidades: “Ühest küljest on soov juhtida tähelepanu sellele, et need tooted on juba pika ajalooga ja käsitööna valminud, teisalt aitab garantiimärk tõsta tarbija usaldust kohaliku ja kvaliteetse toote vastu.”
Kuusk märkis, et garantiimärgi kasutusele võtmisel on kindlasti ka turunduslik tugi, sest enam kui 20 aastat kasutusel olnud märk on loonud soodsa pinnase, et koos teiste tunnustatud toodetega veidi rohkem silma paista ja seeläbi konkurentidest eristuda.
“Kindlasti ei saa vähetähtsaks pidada asjaolu, et meie leib ja sült on tooted, mis hoiavad hiiumaise toidu lippu kõrgel üle kogu Eesti – kui mandri kauplused ei telli ka kogu meie tootesortimenti, siis nimetatud tooted on üldjuhul edasimüüjate lettidel olemas,” ütles Kuusk.
Uus komisjon töötab
SA Hiiumaa Arenduskeskus nõukogu kinnitas järgmiseks kolmeks aastaks ametisse Hiiumaa rohelise märgi uue komisjoni, mis kogunes esimesele hindamisele 13. augustil.
Vastavalt märgi põhikirjale moodustatakse komisjon eri valdkondade esindajatest. Uue komisjoni koosseisu kuuluvad Lia Rosenberg, Liisi Mäeumbaed, Liina Siniveer, Tanel Lips, Agnes Pulk ja Liis Remmelg.
Järgmine taotlusvoor on avatud kuni 15. oktoobrini. Lisainfot saab Hiiumaa Arenduskeskuse kodulehelt.
Taotlused saata info@arenduskeskus.ee
* 90ndatel kui Hiiumaa roheline märk kasutusele võeti, oli üks esimesi märgi taotlejaid Pihla turismitalu Kõpus.