Hiiu valla Lauka põhikool valiti 68 kandideerinud kooli seast 12 hulka, mis Tallinna Ülikooli informaatika instituudi haridustehnoloogia keskuse toel läbivad programmi Digipööre koolitused.
Eesti koolide üleminekut personaalsete nutiseadmete rakendamisele õppetöös ehk Digipööret viiakse ellu teist aastat.
Aprillis valiti avaliku konkursiga 12 pilootkooli, mis saavad võimaluse osaleda viis kuud kestvas tasuta koolitus- ja nõustamisprogrammis. 68 kandideerinud kooli seast osutus valituks ka Lauka põhikool.
Kooli arvutiõpetaja Siret Lahemaa ütles, et see tuli talle paraja üllatusena: “Ei arvanudki, et me eriti midagi teinud oleme, kuid kui hakkasime projekti jaoks senitehtut kirja panema, sai loetelu päris pikk.”
Konkursi taotlusesse said kirja kooli igakevadised keskkonnakonverentsid 1.–7. klasside õpilastele. Samuti eelmisel sügisel alustatud huviringid, milles osalevad kõik õpilased. Huviring kestab kümme nädalat, siis võetakse ette järgmine teema. Juba on toimunud suhtlemisring, liikumine, kirjakunst, fotoring jt. Selleks, et osaleda saaks kõik, korraldatakse ring koolipäeva ajal. Kui võimalik, kaasatakse juhendajaid väljaspoolt kooli.
Nutivahendeid on kool juba üsna aktiivselt kasutanud nii tundides kui oma maja- ja matkamängudel. “Talvel oli lahe mateturniir – nutivahendi äpi Mathfight abil viisime läbi võistluse, milles iga paari parem sai edasi,” rääkis arvutiõpetaja.
Laanpere: Lauka kool parim
Digipöörde programmi üks koordinaatoreid on Tallinna Ülikooli õppejõud Mart Laanpere. Tema ütles, et kui seitsmeliikmeline žürii nägi suurt vaeva viimase nelja kooli väljavalimisega kaheteistkümnest, siis kaheksa parima kooli paikapanemisega ei tekkinud mingeid probleeme. “Nende koolide eesotsas troonis Lauka põhikool, mille projektimeeskond sai maksimumpunktid oma varasemate kogemuste eest tehnoloogia rakendamisel õppetöös,” tunnustas Laanpere.
Koolid pidid programmis osalemiseks esitama oma nägemuse, kuidas soovitakse oma koolis nutiseadmeid õppetöösse rakendada. Lahemaa rääkis, et kavas on koolitused ja erinevad üritused nii Lauka koolis kui ka lasteaias Vigri. “Digipöörde alguses keskendume kolmele klassile – 1., 4. ja 7. – ning kolmele ainele – matemaatika, loodusõpetus ja kunstiõpetus,” selgitas Lahemaa.
Hea idee – digireeded
Laanpere ütles, et Lauka koolile tagas edu ka nende kooliuuendusprojekti idee: käivitada õpilaste isiklike nutiseadmete kasutamisel põhinev Digipööre esialgu matemaatika, loodus- ja kunstiõpetuse tundides, muutes õppimist huvitavamaks matka-
ja õpimängude loomisega. Samuti kord kuus kavandatavad digireeded, kus õpilased võtavad õpetaja rolli ja jagavad oma kogemusi nutikamal õppimisel digitehnoloogia kaasabil.
Lisaks Lauka koolile pääsesid 12 väljavalitu sekka ka Ahtme gümnaasium, Kolga kool, Miina Härma gümnaasium, Otepää gümnaasium, Pärnu Mai põhikool, Rapla ühisgümnaasium, Roosna-Alliku põhikool, Tallinna Kesklinna Vene gümnaasium, Tallinna Lilleküla gümnaasium, Tartu Veeriku kool ja Väätsa põhikool.
Programmiga liituvaid koolitiime juhendavad Tallinna Ülikooli informaatika instituudi teadlased digitaristu, õppevara ja meetodite arendamisel kooli enda poolt valitud rakendusmudeli kohaselt.
Esimene õppepäev koolimeeskondadele, kes oma koolis programmi hakkavad ellu viima, on 7. mail Tallinnas.
Sel aastal saavad Digipöörde programmi läbida 72 õpetajat ja koolijuhti 12 koolist. Pilootkool, mis viib muutuse digitaalse tuleviku suunas aasta lõpuks läbi kõige edukamalt, saab detsembris auhinnaks 10 000 euro väärtuses Samsungi digiseadmeid.
Digipööret toetab tehnoloogiaettevõte Samsung Electronics Baltics.